zondag 19 augustus 2018

Nieuwe Achtergronden sheet van KiCoStamps op de voorgrond

Dit weekend is er weer een nieuwe sheet bij KiCoStamps uitgekomen. Een super gave Achtergronden sheet die ik op deze kaart op de voorgrond heb gebruikt.


Echt een super gave Achtergronden sheet!

Maar eerst ga ik natuurlijk een achtergrond maken.
Ik weet welke techniek ik wil gebruiken, alleen nog niet met welke kleur.

Ik doe wat witte acrylverf op een bord. Met een spatel veeg ik het grootste deel van een kaartje met verf, maar aan de buitenkanten laat ik veel wit over.

Terwijl de verf nog nat is druppel ik er een paar druppels van een navulling Distress inkt Pumice Stone en Iced Spruce in.
Daarna veeg ik met de spatel de inkt door de natte verf heen. Niet al te netjes, gewoon een beetje uit de soepele pols, en ook niet tot aan de rand van het kaartje
Vanwege het nemen van de foto heb ik iets langer gewacht, vandaar dat je op het uitgesmeerde kaartje de plek van de druppels nog goed ziet.

Links heb ik refill Bright Tangelo en Vibrant Fuchsia van Archival gebruikt.
Rechts heb ik Cracked Pistachio en Peacock Feathers van Distress Oxide inkt gebruikt.

Hier heb ik links Fluorescent Orange 653 en Fluorescent Pink 538 gebruikt, twee fluor kleuren van Daler Rowney Acrylic Ink. Absoluut geen succes voor deze techniek!
En ook rechts Daler inkt, maar dan Brilliant Yellow 607 en Flame Orange 687.

Behalve de fluorkleuren, die ook erg transparant zijn, gaat de rest van (navul)inkten goed. Ik neem aan dat vloeibare verf zoals die van Golden Liquids ook een prima resultaat geven.
Wat ik uiteraard op een ander moment even ga uitproberen.

Ik besluit mijn kaartje te maken op de geel-oranje variant, en voor de bloemen gebruik ik de oranje roze variant.
Ook al is het een Achtergronden sheet, heel goed bruikbaar als voorgrond/hoofdonderwerp van je kaart.
Ik stempel met zwart de tak met blaadjes aan weerszijden. En ik maak een twee afdrukjes op een kladblaadje, knip dit uit en kan het dan straks als masker gebruiken. Ik knip het masker expres heel nonchalant uit, en dus niet heel passend.
Ik stempel ook het rechter takje met blad op de kaart en bedek beide takjes met de maskers.
Daarna kan ik het takje in het midden stempelen zonder daarmee op de rest van de kaart te komen.
De takjes kleur ik in met met Yellow Green van de Zig stiften.

Met wat passen en meten weet ik waar ik de zon wil hebben. Deze stempel ik met Versamark, bestrooi met Red Glitz embossingpoeder van WOW! en emboss het met de heattool.

Nu kan ik ook de uitgezochte tekst met zwart stempelen.

Het ronde middenstuk van één van de achtergrondstempels stempel ik met zwarte Achival, knip dat uit, geef het witte accenten met een Signo wit, en rode accenten met de Signo Sparkling Red.

Eerst spons ik de randen van de kaart met zwart, mat het op zwart papier en daarna op een bijpassende kleur cardstock.
Tot slot plak ik de bloemen op de kaart.

Soms vragen mensen hoe ik toch al die producten onthoud die ik gebruik. Helemaal niet, maar ik schrijf wel steeds alles op (zie laatste foto hier boven) en daardoor kan ik het terughalen bij het maken van een blogbericht.




Bij deze kaart gebruikt:
Stempels:
KiCoStamps. Actergronden 12, plate 141
KiCoStamps, Tekstsheet 19, plate 76

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Voor de rode bloemen Bright Tangelo, Vibrant Fuchsia
Versamark
Amsterdam Acrylverf, Titaanwit 105
Daler Rowney Acylic Ink: Voor de gele kaart Brilliant Yellow 607, Flame Orange 687
Zig Clean Color Real Brush, Yellow Green 053
Signo wit
Signo Sparkling Red
Wow! Embossing poeder, Red Glitz
   

1 opmerking:

  1. I love the design and artwork used on this card. Very pretty looking details. Thanks for the share, hope you have a fantastic weekend. Keep up the posts. Love seeing this.
    World of Animals

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails