dinsdag 4 april 2017

Een opvrolijk kaartje

Op de Art Specially was een techniekworkshopje met de gelliplate, verf en pigmentpoeders. Hoewel ik van tevoren mijn bedenkingen had, dacht ik toch, misschien werkt dat ook wel met Distress inkt.
Die bedenkingen waren gegrond, want nee, dat werkt niet. Of toch misschien een beetje?


Ik heb op de gelliplate Distress Oxide inkt aangebracht en met de brayer uitgerold.
Daarna van afstand een hele lichte waterspray aangebracht een daar twee kleuren Color Burst in laten vallen.
Met de brayer er één keer heel voorzichtig overheen rollen en je papier er op afdrukken.
Zoals ik al verwachte kwam er een nogal gespikkeld patroon op papier, uiteraard door de vermenging van de wateroplosbare inkt met de waterspray.
Maarrrr, ik had nog de nodige inkt aan mijn brayer, die ik heb afgerold op een nieuw stuk DCP papier en jawel, daar kwam wel een mooiere achtergrond uit.
Daarna met een stencil en Distress inkt een patroon aangebracht.
Met Broken China en een achtergrondstempel kleine stukjes tekst gestempeld en met Daler Rowney inkt en een satéprikker witte spetters gemaakt.
Op de "mislukte" afdrukken met zwart de bloemen van de nieuwe Flora en Fauna sheet gestempeld, uitgeknipt, witte accenten gegeven met een gelpen en opgeplakt.
Met zwart de tekst gestempeld en accenten met een witte gelpen gegeven.
De randen van het label met Broken China gesponst en tot slot een rondje geponst, opgeplakt, gaatje erin een touwtje er doorheen.


Stempels:
KiCoStamps, Flora en Fauna (18), Plate 120
KiCoStamps, Tekstsheet (26), Plate 121
KiCoStamps, Vintage (3), Plate 66

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide inkt, Cracked Pistachio, Faded Jeans
Distress inkt, Broken China
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Color Burst, Ultramarine Blue, Lemon Yellow
Gelliplate
Minimister met water
Brayer
Stencil Girl,  Doodle it Geometric Landscape
Gelliroll wit

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi!
    Super idee om je bloemen af te drukken op die 'mislukte' achtergrond. Helemaal niks mislukt meer te zien en de kleuren matchen perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geeft echt een heel erg mooi resultaat Yvonne ! Wat goed dat je die 'mislukte' achtergrond nog kon recupereren ! Ik vind het een heel mooi effect met die mooie bloemenstempel !
    Het was gezellig om je te ontmoeten op de Art Specially (ik was de vriendin van Chantal met de chocoladekoekjes)
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails