maandag 9 december 2019

Embossen op rijstpapier

Het werken met rijstpapier geeft zoveel mogelijkheden, met iedere keer een ander effect.
Je kunt heel goed embossen op rijstpapier, wat ik hier heb gedaan op dat prachtige bruine papier.


Ik heb de bloem, vlinder en tekst afzonderlijk gestempeld, bestrooid met embossingpoeder en verhit met de heattool.

Omdat er door het embossen een soort "grens" ontstaat waarbinnen je kunt kleuren, hoe je bij een natte variant, zoals hier met aquarelverf, niet bang te zijn dat het gaat doorlopen naar andere blaadjes of buiten de bloem.

Na de bloem heb ik de tekst en de vlinder gestempeld en geëmbost, en ook de vlinder ingekleurd.

Het rijstpapier is héél teer, en bij het matten/opplakken op de onderliggende kaart, trok ik er dus een stukje vanaf. De andere kant van het rijstpapier was al vastgeplakt, dus heb ik het maar zo gelaten.
Tot slot het geheel gemat op een craftkleurige kaart.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Diverse 26, plate 151B
Tekstsheet 23, plate 105

Inkt etc.:
Versamark
Aquarelverf
KiCoStamps Opaque detail embossingpoeder white
Bruin rijstpapier
Gerecycled wit craftkarton en craftkleurige kaart om te matten
Heattool
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails