vrijdag 2 augustus 2019

Prutsen is een creatief proces .....

Prutsen is een creatief proces.
Niet alleen volgens de tekst van de KiCoStamps tekstsheet, maar in het echt ook zo.
Ergens aan beginnen en niet weten wat je gaat doen, of wat er uit komt. En eigenlijk is dat het leukste om te doen!

Bij gebruik van de gelliplate rol ik mijn brayer vaak af op een krant, of op een bladzijde uit een tijdschrift. En die bladzijden worden  natuurlijk bewaard!
Hier heb ik een krant gebruikt waarbij ik meteen het idee kreeg om met de penselenstempel te gaan werken.

Ik besloot deze krantenpagina te gebruiken. Het gaf me het meest het gevoel er met penselen op de te kunnen kliederen.

Op dit stukje krant stempel ik eerst met zwart de penselen als achtergrond, daarna stempel ik de tekst op zowel krant als craft papier en scheur beide stukjes papier uit.

Ik stempel ook nog een aantal penselen op craftpapier, knip deze uit en kleur ze in met Inktense potloden en een waterpenseel.
Daarna geef ik de penselen witte accenten met een Signo pen.
Het gekleurde krantenpapier plak ik op een stuk krantenpapier waar alleen tekst op staat en gebruik dit als een soort gematte rand. Beide stukken krant plak ik op een zwarte achtergrondkaart.
Daarna plak ik de penselen een beetje kris kras op de kaart.

De tekst op krantenpapier plak ik op een stukje craftpapier en scheur dat uit.
Rondom teken ik lijntjes met de bruine en zwarte Stabilo All, maak dat nat met het waterpenseel en veeg het met mijn vingers uit. Als het droog is geef ik het accenten met een witte Signo pen.

Tot slot doe ik van 3 kleuren verf een dotje op mijn craftsheet, maak dat een beetje nat en zet een paar vegen op de kaart.


De stempels zijn van KiCoStamps:
Diverse 27, pklate 152
Tekstsheet 33, plate 153

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Derwent Inktense potloden grijs, bruin en een paar kleurtjes
Stabilo All potlood bruin en zwart
Talens Amsterdam acrylverf Permanent roodviolet licht 577, Primair Magenta 369, Turkooisgroen 661
Waterpenseel
Signo wit
Krantenpapier
Restant krantenpapier met afrolresten van de brayer
Craftpapier
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails