dinsdag 6 augustus 2019

Bee more of what makes you happy

Oooooh, heerlijk werken met de nieuwe stempels van KiCoStamps!
Wat een prachtige nieuwe sheets!

Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan.


Ik vind dat de grote bloem zo goed staat op een theezakje, dus heb ik dat gebruikt op een witte ondergrond.
Omdat de bloem groter is dan het theezakje heb ik het theezakje los, dus nog niet vastgeplakt op de kaart gelegd en daar met zwart zowel de bloem als de vlinder op gestempeld. Het theezakje is natuurlijk van heel poreus materiaal, vandaar dat de inkt door het theezakje heen dringt als je met Archival inkt stempelt (eigenlijk met alle inkt).
Dat was ook mijn bedoeling zodat ik later het theezakje precies op de goede plek op de kaart kan plakken.
Voordat ik aan de volgende stap begin, leg ik het theezakje eerst op een ander (klad)papiertje zodat mijn kaart schoon blijft.

De bloem en vlinder ga ik inkleuren met Inktense potloden en dan nat maken met een waterpenseel.
Hier zijn de kleuren nog behoorlijk fel omdat het theezakje nog nat is, maar ook omdat het nog op de natte ondergrond ligt.

Ik kleur de bloem en vlinder dus met potlood in, laat het uitvloeien met het waterpenseel en droog het met de heattool. Dit herhaal ik een paar keer totdat ik tevreden ben met de kleuren.

Ik stempel er nog een paar bijtjes bij en geef alles accenten met een witte Signo pen.
Dan dan ga ik het theezakje vastplakken, en dat is toch wel ..... een dingetje! Ik gebruik hier het liefst een lijmroller voor zodat het theezakje niet opnieuw nat wordt. Het ingekleurde met de Inktense potloden is na verhitten en drogen dan wel watervast, maar het papier wordt wel minder stevig als je er natte lijm onder smeert. Ik houd wel van een niet al te net theezakjes met nette randen, maar helemaal doorgescheurd, dat hoeft nu ook weer niet.
Ik leg het theezakje op zijn kop en plak met de lijmroller alleen in het dikkere midden van het theezakje een strook lijm. Dan draai ik het weer om, sluit de lijnen van de bloemensteel op de kaart en de bloem op het theezakje op elkaar aan, en wrijf dan voorzichtig met mijn hand naar het midden van het theezakje, wat dan op de kaart vastplakt.
Daarna ga ik de rest van het theezakje vastplakken door de lijm van de lijmroller op de kaart aan te brengen, wat ik dan strookje voor strookje doe.

Tot slot stempel ik met zwart de tekst op de kaart en maak ik met Picked Raspberry en het waterpenseel spetters op de kaart.
Daarna mat ik de kaart op een zwarte ondergrond.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle gebruikte stempels zijn van KiCoStamps, en dat zijn 3 nieuwe Flora en Fauna sheets. Als je op het nummer van de plate klikt, kom je bij de plek waar je dat kunt bestellen:
Flora en Fauna 25, plate 154A
Flora en Fauna 26, plate 154B
maar plate 154 A en B zijn ook bij elkaar te bestellen als een A4 sheet
Flora en Fauna 27, plate 155
Tekstsheet 33, plate 153

Zijn ze niet geweldig, de nieuwe sheets:


Inkt etc.
Archival, Jet Black
Distress inkt, Picked Raspberry
Derwent Inktense potloden
Waterpenseel
Signo wit
Theezakje
Lijmroller (Pritt, Hema of iets dergelijks)
   

2 opmerkingen:

  1. helemaal leuk is deze zo ! geslaagde creatie
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een prachtig kaartje gemaakt en heel mooi en fijn ingekleurd, de spatjes maken het werk heel fijn.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails