zondag 17 februari 2019

Fantasy Fairy Dust

Deze Fairy Dust kaart heb ik gemaakt voor KiCoStamps op papier van StampinBack.
Omdat StampinBack er mee stopt, is het papier door KiCo overgenomen en kan nu daar worden besteld.
Het karton heeft aan één kant een gecoate laag waardoor water en in water oplosbare producten als Distress niet in het karton trekken, terwijl je toch veel water kunt gebruiken.
En daar houd ik van!


Ik heb eerst met beide Distress inkt kleur aangebracht op de kaart (links). Dit hoeft niet heel netjes omdat er toch behoorlijk wat water overheen gaat (rechts), maar ook nog druppels navulling (onder).

Tussendoor voeg je steeds wat waterspray toe, eventueel nog wat extra kleur met de navulling, en continu blijven drogen met de heattool. Dit herhalen net zo lang totdat je tevreden bent.

Ik vond dat hier genoeg tekening in de achtergrond zat, zodat ik hierna de kaart verder af kon maken.

Alles is gestempeld met zwart.
Daarna heb ik accenten aangebracht met gelpennen en een witte Signo pen.
Tot slot heb ik de randen van de kaart zwart gesponst en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Fantasy 4, plate 75
Fantasy 5, plate 77 (bloemensteel)
Fantasy 9, lplate 109 (ondergrond)

Inkt etc.:
StazOn, Jet Black
Distress inkt PLUS refills/navulling, Wilted Violet, Peacock Feathers
Daler Rowney Acrylic Ink, Sundown Magenta Pearlescent, 120
Minimister met water
StampinBack karton
Piliot pen G-2.07, Pink, Violet
Signo Sparkling, Pink
Satéprikker
Heattool
   

2 opmerkingen:

  1. Een ontzettend leuke kaart. Gave techniek heb je gebruikt
    Jolanda xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You've used my favourite colours here and that imp/fairy stamp is gorgeous. This is my type of playing. Wonderful art!
    Cath x

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails