maandag 19 november 2018

Hieperdepiep ..... hoera!

Hieperdepiep ..... hoera!

Voor iemand die binnenkort jarig is dit kaartje met KiCo stempels gemaakt.


Voor de achtergrond van de dubbele kaart van 15x15 cm heb ik navullingen van de Distress inkt gebruikt.
Van alle drie de kleuren heb ik een beetje inkt op mijn craftsheet gedaan, dat heb ik wat water aan toegevoegd, en de kaart heb ik met een minimister flink nat gesprayd.
Met een dikke aquarelkwast (die ik hiervoor vaak gebruik omdat het heel fijn veel vocht vasthoudt) heb ik kleur inkt opgenomen, dit op de kaart laten vallen en de kaart draaien.

De kaart goed drogen voordat je gaat stempelen.

Van de bloem knip ik eerst een masker.
Ik stempel met zwart eerst de bloem die ik het meest op de voorgrond wil zien.
Daarna leg ik het masker op die bloem en stempel de tweede en derde bloem.

 Mijn bedoeling was om de bloemen aan de rechterkant van de kaart uit te knippen.
En hoewel ik netjes een papiertje tussen de kaart had gedaan toen ik de voorkant ging kleuren, zie je hier dat niet fijne gekleurde randje op de kaart aan de binnenkant.
Dat ga ik later oplossen.
 Eerst ga ik met een waterpenseel en een restje navulling Picked Raspberry wat nog op mijn crafsheet ligt op de kaart spetteren.
Daarna stempel ik met zwart de tekst van de nieuwste tekstsheet op de kaart .....

..... ga ik de bloemen inkleuren met Luminance potloden ..... 

..... en geeft de bloemen met een Posca stift witte accenten.

Nu ga ik dat gekleurde randje wegwerken door de achterkant van de kaart net zo uit te knippen langs de bloemenrand als aan de voorkant.
Daarvoor vouw ik de kaart dubbel en teken met een potlood de lijn van de uitgeknipte bloemen aan de voorkant na.
Tot slot knip je de achterste kaart aan de binnenkant van het potloodlijntje uit zodat je de achterkant van de kaart aan de voorkant niet ziet.




De stempels zijn van KiCoStamps:
Tekstsheet 32, plate 147 (NIEUW!)
Flora en Fauna 18, plate 120

Inkt etc.;
Archival, Jet Black
Distress navulling, Mustard Seed, Spiced Marmelade, Picked Raspberry
Minimister met water
Aquarelkwast
Waterpenseel
Posca White, PC-1M, bulletshaped 0,7 mm
Caran d'Ache Luminance 6901 potloden
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails