vrijdag 2 november 2018

Connected ATCoin Op weg naar nieuwe plannen

Voor vandaag heb ik voor KiCoStammps 3 connected ATCoins gemaakt met de laastste Flora en Fauna sheet en het sheetje met achterkant van een ATCoin.


En met die achterkant ben ik deze keer ook begonnen.
Ik heb de stempel van de ATCoin 3x met zwart op DCP 250 grams papier gestempeld en gedroogd.
Met een pons van 2½ inch heb ik de coins geponst en met een heel klein stukje plakband aan de achterkant aan elkaar geplakt.

De coins omgedraaid en met Distress Oxide Vintage Photo, Peeled Paint en Stormy Sky van onder naar boven een rand gesponst die met een vage lijn in elkaar over gaat.
Hier lijkt het nog nergens op, maar dat komt straks goed (hoop ik).
Omdat ik de coins aan de achterkant aan elkaar heb geplakt kun je de overgang van de ene naar andere coin goed maken.
Ten behoeve van de blogpost schrijf ik ondertussen ook weer op een kladje welke materialen ik gebruik.

Voor nog wat meer tekening in de achtergrond heb ik wat gespetterd met water.

Bij connected ATC's druk je de stempels af op zowel de ene als de volgende ATC, dus ook bij de ATCoins.
Waar je op de tweede foto meteen tegen de valkuil aanloopt, namelijk het open stukje tussen de rondingen van twee coins. Dat stukje van je stempel ben je op de coins dus kwijt omdat het tussen de rondingen zit. Dat is niet erg, maar wel een goed om me dat bij een volgende connected ATCoins serie te realiseren.

Ik ga door met stempelen .....

 ..... tot de voorgrond met rotsjes klaar is. Soms gebruik ik een papiertje om de voorgrond af te dekken (maskeren) zodat je direct daar achter weer iets kunt stempelen zonder dat je door de eerder gemaakte voorgrond heen stempelt.


Ik maak de ATCoins verder af door de rotsjes accenten te geven met Distress Pumice stone en een waterpenseel, accenten met een grijze pen, grassen te stempelen, wat kleur door het gras en water met een stift, en met een paar watervogels en de dennen. Die ik soms met dezelfde beïnkte stempel meer keren afdruk, waardoor het wazige/mistige ontstaat.

Ik vul de achterkant van de coins in en haal heel voorzichtig het plakband tussen de coins eraf.

Tot slot spons ik de randen van de ATCoins met zwart, stempel een tekst op wit papier en plak deze op de coins.

Fijne dag vandaag, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 24, plate 142
Tekstsheet 30, plate 138
Divers 22, plate 144

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide inkt, Vintage Photo, Peeled Paint, Stormy Sky
Distress inkt, Pumice Stone
Zig Clean Color Real Brush, Pale Green 045, Light Blue 036
Uni Pin Fineline, Light Grey, Pin 05-200
Waterpenseel
Minimister met water
Pons 2½ inch
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails