maandag 6 augustus 2018

Zomerchallenge dag 38: Felle kleuren

Op dag 38 van de Zomerchallenge is het thema: Felle kleuren.
Leuk, daar kan ik wel wat mee!


De achtergrond heb ik gemaakt met afdrukken van de gelliplate, waarbij ik voor de structuur van de afbeelding de Cuttlebug embossingmallen heb gebruikt.


Je doet een paar kleine (!!!) dotjes verf op de gelliplate, rol dit met de brayer uit. Leg de Cuttlebug embossingmal op de gelliplate met dat deel waarbij je de structuur duidelijk omhoog voelt. Dus met de naar boven uitstekende stukjes op de gelliplate leggen, niét met het deel met de holletjes.
Hier heb ik de gelliplate op een acrylblok gedaan, maar mijn voorkeur gaat er naar uit om het met de hand te stempelen, waarbij je dus gedeeltelijke afdrukken krijgt.

Als je de embossingmal van de gelliplate haalt, zie je dat daar nog verf op zit. Omdat het maar een heel dun laagje is wat overblijft, druk je meteen dat deel van de embossingmal op het papier af. Er komt dan toch nog iets van het patroon op papier.

Dit proces herhaal je met verschillende kleuren verf en met verschillende embossingmallen.
Stempel het hele vel of pagina vol.

Bij dit voorbeeld heb ik een vel papier gemaakt, voor deze opdracht van de Zomerchallenge heb ik het in het journal gemaakt.

De vlinder heb ik met zwart gestempeld, ingekleurd met Inktense potloden en een waterpenseel.
Goed gedroogd en zwarte en witte accenten aangebracht.
De tekst heb ik met zwart gestempeld op een restje groen papier, de woorden uitgeknipt en opgeplakt, en rondom zwarte en witte accenten gegeven.




Stempels:
IndigoBlu, Big Butterfly, Code B II
Visible Image, Outside the Lines
Magenta, C0079-B (bubbels)
Hampton Art, Decorative Lines Background, E2992 (voor intro en regels)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Vibrant Fuchsia
Amsterdam Acrylverf en Deco ArtAmericana Acrylverf, Neon/Reflexkleuren geel, oranje, roze
Cuttlebug Embossingmallen, Fleur de Lis, 37-1908
                                               Maroccan screen,37-1909
                                               Spots & Dots, 37-1145
                                               Textile, 37-1153
Gelliplate 3"x5" inch
Brayer
Derwent Inktense potloden
Waterpenseel
Pilot Permaball Black
Signo wit
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails