maandag 14 mei 2018

Nog een keer strookjes, nu met een monstertje

Voor KiCoStamps vandaag nog een keer gekleurde strookjes, maar nu met een monstertje erbij.
En een wel heel toepasselijke tekst voor vandaag:
Als de zon volop schijnt
na twee koude
regenachtige dagen,
is het
MAANDAG!

Inderdaad!


Eigenlijk zou ik gisteren iets plaatsen, maar jullie kennen het vast wel, zo'n dag waarop je niet vooruit te branden bent.
Alles lag klaar op tafel, al 2 dagen, en ik wist precies wat ik ging maken.
Toen ik vandaag, op de 3e dag, de doos met zwart papier pakte, liet ik die vallen en lagen alle strookjes over de grond.
Ooooh, dacht ik toen, dát ga ik maken. Omdat ik al eerder een achtergrond maakte met de gelliplate, daarop alcoholinkt en stencils, in de stencils achtergrond stempels afdrukken, stencils eraf halen en een ghostprint maken met witte verf.
Daarom laat ik onderstaande foto's wel zien, maar de uitleg staat al uitgebreid in een ander blogbericht.


Nadat ik de witte verf over de gelliplate heb gerold, leg ik de zwarte strookjes paper neer. Het is dun 120 grams papier.
Goed aanwrijven voordat je het papier van de gelliplate afhaalt.

De grote gelliplate ligt ook nog klaar om prints van te maken. Omdat de dunne laag witte verf op de gelliplate redelijk snel droogt en je best veel strookjes moet neerleggen, besluit ik om de grote plate in tweeën te doen.
Dus eerste de ene helft met witte verf en van de strookjes prints maken, daarna de andere helft.
Jaaaaa, en dan nu mooie strookjes van verschillende breedtes snijden. Ik wil een vierkantje op mijn kaart van 14,5x14,5 cm, dus daar zoek ik een mooi stukje voor uit.

Ik plak een dubbelzijdige plakfolie op de zwarte kaart en met een beetje passen en meten plak ik het vierkantje in het midden.
Van daaruit ga ik de rest van de strookjes plakken, wat zonder voorbedacht plan gaat, totdat ik de kaart helemaal vol heb.
Ik draai de kaart om en knip de restjes die over de kaart heen steken eraf. 

En zal ik dan wel, of niet, of .......
Ik strooi de sparkles over de kaart en wrijf ze in de tussenliggende ruimtes van de strookjes. Omdat het op de plakfolie terecht komt blijft het goed zitten. Met een kwastje veeg ik de overtollige glitters van de kaart af, vang het op op een papiertje en gooi het terug in het potje.
Als heel beslist niet-glittermens moet ik nog even nadenken of ik dit een succes vind ......

Na de glitters stempel ik met groen en zwart de bamboe, en op een restje papier het monstertje en de tekst.
De tekst knip ik los van elkaar, ik spons de randjes zwart, mat het op zwart papier en plak het op de kaart.
Het monstertje knip ik uit, kleur het met stiften, mat het op zwart papier en knip dat ook weer uit.
Ik spons ook de randen van de kaart met zwart en mat het op zwart cardstock.
Tot slot plak ik het monstertje net iets over de rand van de kaart.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Cute Monsters 1, Plate C5
Fl;ora en Fauna 22, Plate 136
Tekstsheet 29, Plate 135

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Olive
Zig Clean Color Real Brush
Restjes zwart papier, kleuren met de gelliplate, alcoholinkt, stencils en achtergrondstempels
Wow!, Sparkles, Jade, Spark004
Dubbelzijdig plakfolie
   

1 opmerking:

  1. Dat ziet er weer heel erg leuk uit. Na de AS beurs had ik me afgevraagd hoe ze toch die glitter randjes zo mooi had gemaakt en natuurlijk, zo logisch.
    Fijne avond en groetjes en het beste met jou.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails