donderdag 9 juni 2016

Nog steeds zó blij met de craftsheet!

Al jaren ben ik zó blij met mijn craftsheet van Craftsheet.nl!
Het beschermt je tafel tegen inkt- en verfspatten en het is geweldig om vanaf je craftsheet te sponsen, er verf op te mengen of uit te rollen met je brayer.
En dat laatste heb ik bij deze kaart gedaan.

Neem wat Dylusions Paint en doe dit op je craftsheet, rol het uit met de brayer.

Breng her en der met de brayer de verf op een vel A4 papier aan.
Je kunt daarbij rustig over de randen van het papier gaan, want de verf op je craftsheet
maak je zo weer schoon met een vochtig doekje of met een babaywipe.

Herhaal dit met verschillende kleuren, net zo lang totdat je tevreden bent.

Tot slot breng je her en der wat witte accenten aan met zowel de brayer als je paletmes.

Waarna je het A4 vel in de gewenste maat snijdt.

Daarna heb ik een mask op een kaart gelegd en met Distress inkt de omtrek
van het vrouwenfiguur gesponst.
Ook hier is het zo makkelijk de craftsheet er onder te hebben liggen,
omdat je vanwege het gladde oppervlak van de craftsheet heel makkelijk de kaart op sponst en je de restjes er daarna zo weer vanaf veegt.

Om het vrouwenfiguur te "vullen" met een tekst heb ik eerst een stencil op het figuurtje gelegd,
en daarna het stencil van de omtrek van de vrouw geplaatst,
waardoor de tekst alleen binnen het vrouwenfiguur gesponst kan worden.

Om het geheel wat meer structuur te geven heb ik gespetterd met Daler Rowney Acryl inkt en een satéprikker, waarbij het ook hier niet erg is dat sommige spetters naast de kaart komen, je veegt het zo weg. De kaart heel goed drogen, en omdat het materiaal van de craftsheet bestand is tegen heel hoge temperaturen, is drogen met een heattool geen probleem.

Met een heel dunne fineliner, de Micron 0.05 heb ik
de omtrek van het vrouwenfiguur geaccentueerd.

Tot slot heb ik de tekst met een zwart inkt gestempeld,
de randen met zwart gesponst
en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock

Inmiddels gebruik ik de craftsheet al jaren en die werkt nog net zo goed als toen ik er mee begon!
Ondertussen heb ik ook een jaar of twee een craftsheet van één bij anderhalve meter op mijn grote tafel liggen, en dat is helemaal geweldig als ik ga sprayen met sprayinkt, wat altijd een beetje een knoeiboel wordt en normaal gesproken je hele tafel onder sprayt. Door de craftsheet te gebruiken en daarna schoon te maken met een vochtig doekje, blijft je tafel helemaal schoon, geweldig dus!


Stempels:
Visible Image, Live Life Now

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Dylusions Paint, Lemon Zest, Dirty Martini, Squeezed Orange, Bubblegum Pink. White Linnen
Distress inkt, Gathered Twigs
Stencil Magenta, 6x8 Silhouette Large, TM160
Stencil The Crafters Workshop, Mini Art Is, TCW261s
Micron Black 0,05
Brayer
Paletmes
    

2 opmerkingen:

  1. Een TOPPER Yvonne!!
    Creatieve groetjes, Anja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu heb ik het nog een keer goed gelezen en wat is het een mooie kaart geworden. Thuis heb ik een craft sheet op mijn score pal liggen. Op maat geknipt en die strook gebruik ik ook voor van alles. Op de camping heb ik een zwarte, ronde, vorig jaar gekocht uit de rommelbak van de Lidl. Ook makkelijk.
    Fijne dag verder, wij verdrinken hier(zeewolde) bijna door de regen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails