zaterdag 4 mei 2013

Bladzijde uit woordenboek

Vandaag heb ik een nieuw Stamping Angels project opgezet. Het thema is "Stempel een bladzijde, of een deel daarvan, uit een woordenboek, en blijf in de kleuren van het boekje".
Een aantal bladzijden uit een woordenboek heb ik bijgesloten zodat de Angels daar een keus uit kunnen maken.


De achtergrond heb ik gemaakt door eerst boekenpagina's op een A4 te plakken
en daarna op de gelliplate met de 3 kleuren acrylverf te leggen.
Voor de achtergrond van de kaart (rechts) heb ik alleen de gelliplate gebruikt, dus zonder boekenpagina.
 
Het boekje bestaat uit harmonica gevouwen cardstock. 
 
De kaft van het boekje is gemaakt met de gelliplate en boekenpagina.
Van het woordenboek heb ik de drie woorden gebruik die ook op de kaft voorkomen,
wat ik met bruin en zwart heb gestempeld.
 
Voor de kaart heb ik de achtergrond zonder boekenpagina van de gelliplate gebruikt.
Uit het woordenboek heb ik Rain en Weather gescheurd, gesponst en opgeplakt.
Ik heb Tiffanay met zwart gestempeld op een restje Gelliplate achtergrond in zwart wit, en de jas uitgeknipt. De riem en het tasje gestempeld op een restje achtergrond waar ook bruin in zit, uitgeknipt en opgeplakt.
De Sunburst gestempeld met Sahara Sand, waarna ik met Coffee "Rain" langs de rand van de Sunburst heb gestempeld.
De waterdruppels heb ik gestempeld met Coffee en voorzien van een wit accent.
Ik heb de kaart gesponst met bruin en zwart, en daarna gemat op zwart en een bijpassende kleur bruin.


Stempels:
Paper Artsy, Electica 3, ESN08
?, Tiffany, N-375
Designs by Ryn, Water Droplets 2, CM-T11
Designs by Ryn, Trickling Water, CM-T13
Hero Arts, Starbust Background, 330056
JustRite, Small Letter Set

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Coffee
Versamagic, Sahara Sand
Gelliplate
Amsterdam Acrylverf, Titaanwit 105
Golden Fluid Acrylics Van Dyke Brown Hue, Tranparent Red Iron Oxide
Boekenpapier
Gelpen wit
    

19 opmerkingen:

  1. ...awesome work Yvon, you've put so much into this piece, great inking, great composition and great colourway, love it...Melxx :)
    Thank you for your kind work on my blog, hope your having a super weekend so far...X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Yvon...vooral de bovenste afbeelding heb ik een tijd zitten bestuderen...zo mooi samengesteld met niet alleen de leuke achtergrond, maar ook die geweldige stempels van Ryn erbij...zo mooi in zijn geheel!
    De Angels zullen vast door het boekje geïnspireerd raken!
    Mooi werk ...

    hartelijke groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee voor dit project! De Ryan stempels ken ik natuurlijk al; ook hier zijn ze prachtig verwerkt! De stempel van de dame is ook heel mooi! Wens je ´n "inky" weekend! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt je stempels binnen zie ik! en je hebt er een schitterende creatie mee gemaakt! geZellig weekend verder!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super project , Yvonne, de bladzijde zijn heel mooi gemaakt door die gelly plates, en de regenpagina is prachtig zo met die druppels van Ryn, hoop die ooit ook nog eens in mijn bezit te krijgen!!!Heel mooi gedaan in elk geval!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke uitdaging, en wat ziet het er weer mooi uit! Je hebt de stempels van van Rijn: jaloers!!! zo mooi! Ook ik ben gevallen voor paper artsy, heb gisteren een lap gekocht":-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie start van wat vast weer een prachtig geheel gaat worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Just gorgeous!! Gr8 image & I love the raindrops!! Hugs Juls xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent weer druk bezig met Angels projecten zie ik.
    Prachtige plaatjes komen weer voorbij. Leuke projecten en ze zien er stuk voor stuk weer schitterend uit.
    Heel veel groetjes en een fijne zondag,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vol bewondering heb ik naar je mooie pagina gekeken.
    Wat een mooie stempel, de vrouw met paraplu en dan de regendruppels erbij...super!
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi!! Geweldig leuk boekje!!
    xxx Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WOW WOW WOW Wat is dit mooi Yvon. Zulke prachtige tere tinten en de stempel van het meisje is schitterend. Pracht combi heb je gemaakt.
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie collage heb je ervan gemaakt, de druppels liggen zo heerlijk op het papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi Yvon en wat een leuk project.
    De pagina die je hebt gemaakt is fantastisch .
    Er is zoveel moois op te zien.
    Heb heerlijk zitten genieten .
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Yvonne, firstly, I am thankful that you have the translator widget on your blog. I enjoyed reading how you made this project. You incorporated the water Effects stamps so well. It's beautiful! Love the layering effect. Many many thanks for sharing! I will post to my Facebook Page soon with a link to you. All the best,
    Ryn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heeel erg kunstig gemaakt, die druppels zijn toch wel super hé? ;)) die dame.. Keigaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ziet er supergaaf uit!! benieuwd of ie nog langs gaat komen :). groetjes van Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails