zondag 10 november 2019

Stempelen met Nuvo Embellishment mousse

Vandaag maak ik voor KiCoStamps een kaartje waarbij ik heb gestempeld met Nuvo Embellishment Mousse.
Waarmee je vaak een glimmend detail aan je kaart of ander werk toevoegt, maar je kunt er ook mee stempelen! Wat weer een heel ander effect geeft.


Voor deze kaart heb ik de stempel gebruikt die Conny van haar dochter Kimara heeft getekend.

Ik snijd een strook creme kleurig cardstock van 10x36 cm, ril die op 12 en 24 cm en vouw het in drieën.
Ik vouw het linker deel en het midden deel van de kaart op elkaar (niet vastplakken!) en pons met een ronde pons van 3 inch doorsnee, ongeveer 7,6 cm, in één keer een gat door de kaart.
Er is wel wat kracht voor nodig, dus heb je niet die kracht, of last van zere handen, dan kun je het beter in twee doen.
Van hetzelfde cardstock snijd ik een strookje van 11,5x6 cm en stempel daar met zwart de stempel van Kimara op, goed drogen met de heattool.

Op de voorkant van de kaart ga ik de swirl van de cutesheet stempelen met Nuvo Embellishment Mousse.
Om te voorkomen dat straks de hele kaart onder zit, leg ik een stukje papier tussen de voorkant van de kaart met de cirkel, het linker deel, en het middendeel van de kaart met de andere cirkel.

Ik doe wat water in het potje Nuvo Aquamarine, even laten inwerken en dan met het platte penseel op de stempel aanbrengen.

Ik heb de swirl een paar keer afgedrukt en tussen iedere keer de stempel opnieuw beïnkt met de Nuvo mousse.

Zo lang de Nuvo mousse nog nat is, kun je met een vochtig penseel de kleuren wat uitvagen, wat ik hier heb gedaan naar binnen de swirl in.
Daarna goed drogen met de heattool en je stempel goed schoonmaken!

Hetzelfde heb ik met het strookje gedaan waar Kimara op staat, maar dan de Nuvo als een soort verf gebruikt.
Ik heb eerst de omgeving van het gestempelde nat gemaakt met schoon water en daarna de roze mousse aangebracht, die dan als een soort aquarelverf in het natte wegvloeit.
Goed drogen, dan de bloemen nat maken, inkleuren en drogen. En dan de blaadjes  nat maken, inkleuren en drogen.
Daarna met een zwarte Micron en witte Signo details aangebracht in de bloemen en blaadjes.
Als je alles hebt gedroogd kun je nog met het roze en een vochtig penseel een randje aan de zijkant van het strookje aanbrengen.

Voordat ik de kaart aan elkaar ga plakken, stempel ik de tekst van die super gave nieuwe tekstsheet met typemachine letters, ik vind het geweldig!
Wanneer je een groot blok hebt, maar kleine stempels, of een stempel de langwerpig is waardoor de kans bestaat dat het bij het stempelen gaat wiebelen met je stempelblok, kun je dat heel makkelijk oplossen.
Aan het rubber van een sheet zit altijd wel een stukje wat je overhoudt. Bewaar daar wat van, doe er afhankelijk van welk systeem je gebruikt zwart klittenband of EZ-mount achter en je hebt een mooi anti-wiebel-stempeltje! Zie pijltje op de foto.
Let er wel goed op dat wanneer je de woordjes gaat beïnkten, je het blokje NIET beïnkt, anders staat daar straks een ongewenste afdruk van op je kaart.
De tekst geef ik accenten met de zwarte Micron en witte Signo.

Ik plak eerst dubbelzijdig tape aan de achterkant van het linker deel van de kaart, dus achter op het deel met de swirls.
Je kunt nu goed zien waar je het strookje met Kimara in de cirkel wil plaatsen. Plak dit aan de achterkant van de swirls vast.
Je kunt nu de kaart op elkaar plakken.
Wil je niet een strookje maar een hele kaart tussen de twee cirkels, dan kan dat natuurlijk ook!



Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Diverse 30, plate 162
Tekstsheet 38, plate 163
Flora en Fauna 1, plate C5

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Nuvo Embellishment Mousse, Aquamarine, Spring Green, Peony Pink, Cornflower
Signo wit
Micron zwart 005
Ronde pons 3 inch, ongeveer 7,6 cm
Strook cardstock van 10x36 cm, rillen op 12 en 24 cm
Strookje van hetzelfde cardstock van 11,5x6 cm
Plat penseeltje
Potje water
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails