woensdag 17 juli 2019

Stempelen op een koffiefilter

Vandaag heb ik een kaartje gemaakt wat is gestempeld op een koffiefilter. Zo'n ouderwets
filter wat je in een koffiefilterhouder doet en er dan heet water op schenkt, of wat je in het koffiezetapparaat gebruikt.


Voordat ik het koffiefilter in de thee leg, maak ik het los van elkaar.
Dit kun je ook doen als het papier door de thee gekleurd is, maar dan moet het filter wel helemaal droog zijn anders is de kans groot dat je het kapot scheurt.

Vouw het koffiefilter dubbel en leg het in een glas of kop. Leg er een theezakje met heel donkere thee op en schenk er zoveel water op dat alles net aan onder water staat. Hoe minder water, hoe sterker de thee, en dat levert meer kleur op het filter op.

Ik haal het filter na een paar uur uit het water en laat het als prop aan de lucht drogen.

 Als het filter na 2 dagen helemaal droog is vouw ik het uit en strijk het wat glad met mijn handen.

Ik stempel de bloem met Versamark en embos met zwart embossingpoeder.
Daarna ga ik de bloem inkleuren met Inktense potloden en een waterpenseel.

Ik heb de Inktense nat gemaakt met het waterpenseel en ben met inkleuren ook iets buiten de bloemomtrek gegaan.

De bloem goed drogen met de heattool en accenten geven met een witte Signo pen.

Stempel de tekst met zwart.

Zoek voor het af maken van de kaart bijpassende kleuren, hier van een stuk kartonnen doos, daar bovenop een stukje zwart papier, dan creme papier en tot slot  een stukje van de kaft van eerder genoemde doos.
Het stukje koffiefilter heb ik vastgeplakt met een lijmroller.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamp:
Diverse 25, plate 150A
Tekstsheet 33, plate 153

Inkt etc.:
Archival, Jet black
Versamark
Derwent Inktense potloden
Waterpenseel
Opaque Detail Embossingpoeder black
Micron 01 black
Signo wit
Koffiefilterzakjes
Zwarte thee, liefst met fruitstukjes er in
Restjes papier van kartonnen doos, zwart, creme
Lijmroller om het koffiefilter vast te plakken
   

1 opmerking:

  1. Yvonne, wat een leuk idee, je koffiefilter ! En Alvast bedankt voor de goede uitleg.
    Ga ik zeker eens proberen. En je stempelwerk hierop is heel mooi !
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails