donderdag 25 oktober 2018

Herfst

Door de live workshop van Lizenka ook een beetje aangestoken door vakjes, herfst en herfstkleuren, dus maakte ik vandaag deze 3 ATC's met deze techniek. Sommige dingen een beetje anders, maar ja, dat zijn jullie inmiddels wel van me gewend.


De kaartjes waar ik op heb gewerkt zijn net iets  kleiner dan de officiële ATC maat van 6,6 x 8,9, namelijk 6 x 9 cm, zodat ik de kaartjes nog kan matten op een zwart ATC kaartje.

Voor de achtergrond heb ik gebruik gemaakt van Distress Oxide inkt waar ik de vakjes mee heb gesponst.
Soms naast elkaar, maar ook af en toe een beetje over elkaar heen, wat ik zelf niet zo'n probleem vind.

Om een scheiding tussen de hokjes aan te brengen heb ik twee kleine stempeltjes van de Bloemensheet gebruikt; een blaadje en een paar stipjes naast elkaar, gestempeld met Distress Oxide Vintage Photo.

Daarna kun je de vakjes gaan vullen met herfst stempeltjes.
Omdat ik de afbeeldingen wilde inkleuren met Distress inkt en een waterpenseel heb ik alles afgedrukt met de watervaste Archival Coffee.
Voordat je gaat inkleuren is het toch verstandig even te drogen met de heattool.
Na het inkleuren en opnieuw drogen heb ik de spinnetjes aan een draadje gehangen en accenten aangebracht met een witte Pilot Choose.
Met het waterpenseel en Spiced Marmelade heb ik op alle 3 de ATC's gespetterd.
Tot slot de randen gesponst met Distress Oxide Vintage Photo en de ATC's gemat op een zwart kaartje.


De stempels zijn van KiCoStamps:
Bloemensheet 2, plate 57
Flora en Fauna 6, plate 59
Flora en Fauna 7, plate 60

Inkt etc.:
Archival, Coffee
Distress Oxide inkt, Fossilized Amber, Spiced Marmelade, Fired Brick, Peeled Paint, Vintage Photo
Distress inkt, Fossilized Amber, Spiced Marmelade, Festive Berries, Fired Brick, Peeled Paint, Vintage Photo
Micron black 005
Pilot Choose white
Waterpenseel
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails