zondag 23 september 2018

Beterschapskaartje

Voor het blog van KiCoStamps maar ook voor een dierbare vriendin vandaag een beterschapskaartje gemaakt.
Na de laatste drie dagen van dagopnames in het ziekenhuis, werd het voor mij wel even een dag met inspiratie opdoen voor de blogpost.
Gelukkig waren daar een paar kant en klare achtergronden die riepen dat ik best daar uit kon kiezen.



De bezoekers van het Jaarfeest herkennen misschien nog wel de achtergronden die ik daar maakte  met een basis van witte acrylverf met Color Burst en Liquid Metals (links boven).

Op dit kaartje ben ik begonnen met een laagje witte acrylverf met een paletmes aan te brengen op de kaart en in de natte verf van twee kleuren Color Burst een klein tipje op de verf te strooien (links onder).
Met het paletmes uitvegen over de kaart, maar wel op een manier dat je het kleurverschil blijft zien.

En dan kiezen wat ik zal doen. Het oranje steekt wel mooi af .....

..... maar toch gekozen voor eenzelfde kleurenpalet.
Op de kaart heb ik nog een kleinere bloem gestempeld met Tumbles Glass, maar dat komt er niet goed uit. Hoewel nauwelijks zichtbaar stoort het me ook niet, dus gewoon laten zitten.
Op het kaartje met de Liquid Metals heb ik de grote bloem met zwart gestempeld en uitgeknipt.
Dezelfde bloem heb ik op een restje papier met achtergrond gestempeld, kleiner uitgeknipt en op de grote bloem geplakt.
Met diverse pennen witte en turquoise accenten gemaakt.

Op een restje van de kaart met Liquid Metals had ik nog wat over om daar de tekst op te stempelen, uit te knippen, de randjes met zwart te sponsen en te matten op zwart om het daarna op de kaart te plakken.

Tot slot met Peacock Fethers Oxide inkt  de vlindertjes gestempeld en de randen van de kaart gesponst.
De kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Alle stempels zijn van KiCoStamp:
Divers 21, plate 143
Tekstsheet 30, plate 138
Fantasy 4, plate 75

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide inkt, Peacock Feathers
Distress inkt, Tumbled Glass
Acrylverf wit (hier Amsterdam Titaanwit, 105)
Color Burst
Liquid Metals
Paletmes
Signo wit
Pilot Turquoise green 0,7
Posca PC-1MR, Metallic Green 0,7 mm
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails