zaterdag 18 november 2017

Waai met de wind .....

Met de wind en regen buiten vandaag vond ik dit wel een toepasselijk idee om voor KiCoStamps te maken.


Ik heb eerst Distress Paint op mijn craftsheet aangebracht door van boven naar beneden een strook aan te brengen van Cracked Pistacho, Mermaid Lagoon, Squeezed Lemonade, Picked Raspberry en Wilted Violet.
Flink nat sprayen en dan het kaartje er doorheen halen met een licht wiebelende beweging zodat de kleuren die naast elkaar zitten wel wat met elkaar mengen, maar niet meteen helemaal door elkaar heen lopen. Goed drogen.
Wanneer je de tweede kaart door de verf wil halen, opnieuw flink nat sprayen.

Bij de volgende kaarten het nat sprayen herhalen. Je zal merken dat de kaarten steeds lichter van kleur worden en dat sommige kleuren gaan overheersen boven de andere kleuren. Zoals hier met het paars.
Nu vind ik zelf de twee onderste kaarten aan de rechter kant een beetje suf, maar ze zijn nog steeds goed bruikbaar om bijvoorbeeld een tekst op te stempelen.
Bovendien heb ik het grotere vierkante stuk in twee gesneden en daar twee vierkante dubbele kaartjes van gemaakt.

Bij het maken van de kaart heb ik gebruik gemaakt van de "wind"richting van de verf, van links naar rechts, zodat de harentakken van het boomgezicht de goede kant uitwaaien.
Alles is met zwart gestempeld en de randen van de woorden en de kaart zijn met zwart gesponst.

Tot slot heb ik het spinnenweb en het boomgezicht accenten gegeven met de witte Signo pen.
De woorden en de kaart zijn gemat op zwart papier, en de kaart op een bijpassende kleur cardstock.


Stempels:
KiCoStamps, Flora en Fauna 7, Plate 60
KiCoStamps, Tekstsheet 18, Plate 74
KiCoStamps, Flora en Fauna 6, Plate 59
KiCoStamps, Cultuur 3, Plate 133
KiCoStamps, Fantasy 9, Plate 109

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Paint, Squeezed Lemonade, Picked Raspberry, Cracked Pistachio, Mermaid Lagoon, Wilted Violet
Signo wit
Minimister met water
Craftsheet
Heattool
DCP papier 250 grams
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails