maandag 13 november 2017

Colorburst poeder en liquids

Vandaag heb ik twee kaartjes gemaakt met Colorburst.
Ik heb zowel de poeders als de liquids gebruikt. Die laatste hebben een mooie metallic glans.


Voor beide kaartjes heb ik PaintOn papier gebruikt in naturel en wit, die ik heb gevouwen zodat er een dubbele kaart ontstaat.
Voordat ik de kaart heb bewerkt, heb ik die weer open gevouwen en op ook open gevouwen  op mijn craftsheet gelegd.
Eerst heb ik de Colorburst poeder Fuchsia en Orange op de rechter onderkant en het midden onderaan gestrooid. Wees voorzichtig want je hebt maar heel weinig poeder nodig!
Daarna heb ik met de minimister water gesprayd tot er een mooi patroon van  kleuren ontstond.
Dit heb ik gedroogd met de heattool.
Vervolgens heb ik op de binnenkant van de kaart hetzelfde gedaan op de rechter onderkant en onderaan in het midden van je kaart. Na het nat sprayen ook dit goed drogen.
De tekst, de vlindertjes en de bloem heb ik met zwart gestempeld, de bloem zo ver als mogelijk aan de rechter kant van de kaart.
Daarna heb ik de bloem met de liquids ingekleurd met een waterpenseel, goed gedroogd en accenten met een witte Signo pen gegeven.
Tot slot heb ik met een liniaal een lijn gesneden van boven naar beneden, waarbij ik natuurlijk niet door de bloem heb gesneden. De bloem aan de zijkant uitgeknipt, waardoor je bij het vooraanzicht ook de achtergrond aan de binnenkant van de kaart ziet.



Het tweede kaartje heb ik op dezelfde manier gemaakt als de eerste kaart, alleen is dit kaartje gemaakt op wit, in tegenstelling tot het eerste kaartje op naturel papier.


Stempels:
Voor de bovenste kaart op naturel papier:
KiCoStamps, Flora en Fauna 19, Plate 123
KiCoStamps, Tekstsheet 23, Plate 105
KiCoStamps, Fantasy 4, Plate 75 (vlindertje, beide kaarten)

Voor de onderste kaart op wit papier:
KiCoStamps, Flora en Fauna 21, Plate 130
KiCoStamps, Tekstsheet 26, Plate 121


Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Colorburst poeder, Fuchsia, Orange
Colorburst liquid, Metallic Mandarin, Metallic Rose, Metallic Jade, Yellow Gold, Verdi Gris
Signo wit
PaintOn papier wit en naturel, 250 grams, 14,8x21 cm,
Waterpenseel
Minimister met water
   

2 opmerkingen:

  1. mooi resultaat ! ook geslaagd, de bloem half uitgeknipt
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart weer Yvonne, leuk zo die uitgesneden bloem , dat vind ik de laatste tijd ook zo leuk om te doen, hopelijk gaat het wat beter met je gezondheid, zodat we nog kunnen genieten van al het moois dat je maakt!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails