maandag 20 november 2017

Achtergronden in gebruik

Afgelopen zaterdag plaatste ik voor KiCoStamps een kaart waarbij ik achtergronden maakte van Distress Paint (klik hier).
Daar lag de nadruk vooral op hoe je die achtergrond maakt, vandaag gebruik ik de andere achtergronden die met dezelfde verf werden gemaakt, maar steeds iets lichter van kleur werden.
Dat die nog prima te gebruiken zijn laat ik hier zien.

Omdat de kaartjes nogal open bleven staan, heb ik ze voor de foto even met een paperclip vastgezet.

Dit zijn de 3 achtergrondjes waar ik vandaag een kaartje van ga maken, te beginnen met het bovenste kaartje.
Eerst vouw ik het kaartje dubbel, maar leg het bij het stempelen open voor me neer zodat ik goed kan zien wat de voor- en achterkant is (rechts met blauw/groen is dus de voorkant, links met roze/paars de achterkant).
Alles op het kaartje is met zwart gestempeld.
Eerst stempel ik een stukje van achtergrondsheet 10 en daarna de schildpad en de slak, die elkaar nu aankijken.
De bloemetjes zijn tussen de dieren gestempeld, maar ook vanuit de achtergrondsheet en aan de zijkant een beetje doorlopend naar de achterkant van het kaartje.
Met een droog penseel heb ik spetters van Peacock Feathers gemaakt door het stempelkussen af te drukken op een acrylblok, daar een droog (water)penseel doorheen te halen en daarmee te spetteren.
Met een glitter Signo pen heb ik roze accenten aangebracht bij de slak en de schildpad.
Tot slot heb ik de tekst en de vlinders gestempeld en de randen van het kaartje met zwart gesponst.


Omdat er wat verfresten aan de binnenkant van het kaartje zitten, heb ik eerst de binnenkant beplakt met dun papier, en daarna van hetzelfde papier een kaartje voor binnenin gemaakt zodat het er netjes uitziet.
Links het kaartje met de afgeplakte linker en rechter kant, waarbij ik de middenlijn vrij heb gelaten.
Rechts heb ik het dubbele papier maar aan 1 kant vastgeplakt door aan de middenlijn 1 strookje tape aan te brengen en daar het dubbele binnenkaartje op te plakken.
Dit heb ik bij alle 3 de kaartjes zo gedaan.


Een paar weken geleden stuurde ik aan twee verschillende mensen een kaartje om ze sterkte te wensen na het overlijden van een dierbare, ook in wat andere kleuren dan gebruikelijk. Eén van de eerste dingen die ze allebei zeiden was dat ze blij waren met mijn kaart, maar vooral dat het zo'n vrolijke kaart was tussen alle grauwe kaarten die ze hadden ontvangen. Bij mij een beetje een zucht van verlichting, maar daardoor besloot ik nog maar zo'n kaartje te maken.
De Dikke knuffel is vooral gemaakt voor aan een cadeautje, een bloemetje of iets dergelijks.


Stempels zijn allemaal van KiCoStamps:
Divers 14, Plate 113
Divers 19, Plate 129
Tekstsheet 28, Plate 132
Fantasy 4, Plate 75

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Peacock Feathers
Signo Sparkling, Pink


Voor het sterkte kaartje:
Bloemen 2, Plate 57
Fantasy 4, Plate 75
Tekstsheet 20, Plate 84
Archival, Sepia
Distress inkt, Vintage Photo (spetters)
Signo wit

Voor de Dikke knuffel:
Flora en Fauna 9, Plate 64
Tekstsheet 23, Plate 105
Archival, Jet Black
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Signo wit
Touwtje
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails