donderdag 11 mei 2017

Round Robin 15: Vrije keus

En voor je het weet zijn dan de 30 weken Round Robin alweer voorbij! Om de week een opdracht, 15 keer, met 3 opwarmertjes, in totaal dus 18 opdrachten. Voorbij gevlogen!

Voor de laatste opdracht mocht je zelf bedenken wat je ging maken.
Omdat ik het negatief schilderen toch erg leuk vind om te doen, koos ik daarvoor, en heb ik gebruik gemaakt van een stencil wat door Marlene Meijer is ontworpen.


Ik heb de pagina's gekleurd door met een mini gelliplate afdrukken te maken. De gelliplate heb ik gekleurd met diverse kleuren acrylverf van Amsterdam, maar dan vooral met lichte kleuren en de vier reflexkleuren.
Op de aangebrachte verf heb ik op de gelliplate met steeds een andere Art Foamie een afdruk gemaakt van overgebleven restjes verf voordat ik de gelliplate op het papier afdrukte. Sommige afdrukken zijn ook (deels) over elkaar heen gemaakt.
Toen het hele papier vol was, heb ik met diverse stencils met hele kleine motiefjes en verf nog meer patroon aangebracht.
De patronen van de Art Foamies en de stencils heb ik accenten gegeven met de dunste zwarte Micron 0.05 en een witte Signo.
Ik heb het Summer Burst stencil op de spread gelegd en met potlood de lijnen van het stencil nagetrokken.
Daarna heb ik met een transparante verf tussen de omtrekken van de lijnen geschilderd zodat het patroon van het stencil heel langzamerhand zichtbaar wordt. Ik heb daar Groenblauw van Amsterdam voor gebruikt omdat ik vind dat het een mooi contrasteffect met de andere kleuren geeft, maar ook omdat het een transparante kleur is, zodat je de onderliggende kleuren en patronen blijft zien.
Tot slot heb ik de omtrek van de patronen accenten gegeven met de zwarte Pilot en de witte Signo, en gespetterd met de Daler inkt en een dunne satéprikker. Ik doop daarvoor de satéprikker in het potje inkt, dep de druppel aan de punt van de prikker aan de rand van het potje af, en ga daarna spetteren door met mijn hand op de satéprikker te tikken.

En dan gaat de laatste Round Robin op de post!


Stempels:
Diverse Art Foamies

Inkt etc.:
Diverse kleuren Amsterdam acrylverf, voornamelijk lichte en de reflexkleuren
Amsterdam acrylverf, Groenblauw 557
The Crafters Workshop, Summer Burst, TCW690
Mini Gelliplate
Pilot Permabal
Signo wit
Micron black 0.05
Daler Rowney Arcylic Ink, White 011
Satéprikker
Potlood
    

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails