dinsdag 23 mei 2017

Kijk naar de vlinders .....

Voorjaar staat voor mij vaak synoniem met de eerste vlinders van het jaar.
Voor deze kaart heb ik een paar stempels uit de (hele) oude doos gehaald.


Voor de achtergrond heb ik een kaart gebruikt die is overgebleven van iets wat ik vorige week maakte. Maar gezien de kleurige achtergrond hier heel goed voor kon gebruiken.
Ik heb een kaart gekleurd met de mooie matte verf van Americana door met een platte kwast her en der een vlak te kleuren, waarvan ik niet van tevoren heb bedacht wat waar zou komen.
Met een stencil heb ik extra patroon aangebracht met de felroze kleur Archival. Daarna heb ik met de tekst van de Vintage sheet een tweede afdruk gemaakt met zwart, en daarna met witte Daler inkt gespetterd.
Goed drogen.

Om de stempel van het meisje toch goed uit te laten komen, heb ik wat witte gesso verdund met water en dit met een platte kwast over het midden van de kaart aangebracht. Goed drogen.
Het meisje, de vlinders en de tekst heb ik met zwart gestempeld op een restje cardstock waar ik een tijdje terug een afdruk met de gelliplate op maakte. Maar uiteraard is ieder restje papier hiervoor geschikt.
Meestal spons ik de randen van de kaart op het laatst, net als het matten van de kaart op zwart  papier en een bijpassende kleur cardstock, maar dat heb ik nu eerder gedaan omdat ik het meisje en een vlinder over de rand van de kaart wil plakken.
Het meisje en de vlinders uitgeknipt, de vlinders gerangschikt tussen het haar van het meisje maar ook op de kaart, en alles opgeplakt.
De tekst uitgeknipt, de randen met zwart gesponst, gemat op zwart papier en op de kaart geplakt.
En tot slot de mond en het oog van het meisje gekleurd met potlood.


Stempels:
KiCoStamps, Diverse (7), Plate 72
KiCoStamps, Vlindersheet (1), Plate 40
KiCoStamps, Vintage (3), Plate 66

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Vibrant Fuchsia
Americana verf, diverse kleuren
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Gesso wit
Gelliroll wit
Kleurpotlood blauw en rood
Restjes papier
The Crafters Workshop, Scetch Grid, TCW456
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails