woensdag 1 mei 2013

Silhouetten

Vandaag heb ik een nieuw Stamping Angels project opgezet met als thema "Silhouetten".

Ik maakte een boekje van een canvas kaft en bladzijden van 300 grams aquarelpapier van Canson.
Voor het canvas heb ik bij de Action het grootste schildersdoek van 50x70 cm gekocht (3,95 euro in de reclame). Aan de achterzijde heb ik alle nietjes er uit gehaald, het houten frame van het canvas schildersdoek af gehaald, zodat je dat alleen overhoudt.
Voor de kaft van het boekje heb ik twee gelijke stukken gesneden die ik met gelmedium aan elkaar heb geplakt.

 
Maar het begon zo ...

Nadat ik de bladzijden heb ingesmeerd met een dun laagje gesso, heb ik de bladzijden gekleurd met Dylusions inkt en Amsterdam Acrylverf, en accenten aangebracht met witte acrylverf en stencils.



De bladzijden heb ik in het boekje genaaid met zwarte scrappersfloss. De stokjes heb ik gekleurd met oranje en rode Dylusions.
De bloemen en tekst heb ik met zwart gestempeld.

Mijn handen hebben ook maar weer eens flink meegedaan......
Na veel en intensief wassen lijken ze weer wat schoner te zijn.

Met een zwarte en witte gelpen, rode verf en een paar stempels heb ik accenten op de silhouettenpagina aangebracht.
De tekst heb ik gestempeld met witte acrylverf, wel meteen je stempel goed schoonmaken!
Op diverse plekken heb ik met zwarte inkt stukjes van de Franse tekst gestempeld.
 
 
Stempels:
Stampers Anonymous / Tim Holtz, Good Thoughts, CMS085
Stampers Anonymous / Tim Holtz, Bitty Grunge, CMS089
Artemio, 10001023
JustRite, Curlz Font, uppercase en lowercase
Hero Arts, Olld French Writing, H2365
 
Inkt etc.:
Archival Jet Black
Dylusions sprayinkt diverse kleuren blauw en groen, oranje en rood
Amsterdam Acrylverf blauw, groen, wit, zwart
Gelpen zwart en wit
Dylusions stencil, Flossy 9x12, DYS37842
    

18 opmerkingen:

  1. Wat een leuk boekje heb je gemaakt Yvonne! Ziet er echt fleurig uit! Goed je plan getrokken met dat canvas, creatief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van het ontstaan van dit mooie boekje Yvon en ook je verhaal geeft nog eens aan hoe creatief je bezig bent geweest!
    Het resultaat is zo leuk!! De binding ziet er toppie bij uit, zo leuk die rode stokjes...

    Hartelijke groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig wat een leuk boekje heb je weer gemaakt, heerlijk project om te doen! Wie weet waag ik ook een poging....

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, mooi boekje zeg, en wat een idee om het uit een canvas te snijden! En je hand, haha, daar heb ik ook vaak last van. Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterend boekje heb je gemaakt Yvonne, hele mooie kleuren, en prachtige silhouetten!!! En je handen hebben ook genoten dat kan je zien!!! Groetjes
    Maria


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat een leuk boekje. Ik vind het top om te zien hoe het tot stand kwam. Leuke hand!! Zo zien die van mij er ook uit na een Dylusionspray sessie hahaha. Knap gedaan, Yvonne!!
    xxx Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gaaf zo je boekje te maken Yvon.En mooie kleuren. Super
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een supergaaf boekje Yvon en wat een top idee om dat op deze manier te doen.
    Geweldig leuke binding met die stokjes.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterend project zal dit worden met zo'n mooi kaft!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A fabulous project Yvon, your book & pages are beautiful!
    Alison xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee met dat canvas! Super boekje heb je gemaakt, de pagina's zijn nu al prachtig! En jouw silhouetten pagina vind ik heel mooi. Ik moet wel lachen met die foto van je vingers, heel herkenbaar haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A fantastic booklet - seems you've had a lot of fun. Your hand looks very familiar to me :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi boekje! De stokjes zien er heel leuk uit; lekker weer wat anders! En leuk thema! Die handen...wie herkent dat nou niet... "Komt wel goed" Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi boekje heb je gemaakt Yvon en heerlijk om te lezen hoe dit is ontstaan.
    Weet je je handen vind ik er ook heel leuk uit zien zo.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Yvonne,

    Hoe is het met je, leuk dat je weer even kwam aanwippen. Wat een prachtige creatie heb je weer gemaakt, je handen zagen er lekker uit zeg,hihihi. Hoop dat alles verder goed is.

    Liefs,
    Ellen en Blossom

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf boek!!!
    Leuk om het boekje te zien "groeien!"

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Your work is fabulous Yvonne, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O,wat een mooi boekje!!..ik ben
    heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails