dinsdag 29 januari 2013

Label met stencil bump techniek

Naar aanleiding van het filmpje van Paper Artsy met de Stencil Bump Technique techniek, heb ik dit label gemaakt. Op het YouTube filmpje kun je zien hoe het hele proces stap voor stap verloopt.

 
 
 
 
 


Na het kleuren van het label en het aanbrengen van de bumps met het stencil, heb ik het label licht geschuurd en de randen met Coffee gesponst.
Op ivoor tissuepapier heb ik het jongetje, de tekst, uil en bloem gestempeld en met diverste kleuren verf ingekleurd, sommige stukken zowel aan voor- als achterkant.
Met gelmedium heb ik het tissuepapier opgeplakt, goed gedroogd en met Satin Glaze nog een dun laagje op de bovenkant aangebracht.
Het hart heb ik met een embossingmal door de Cuttlebug gehaald, hoewel je daar op de foto weinig van terugziet. Het hart en de sleutels gekleurd met verf, een laagje Satin Glaze en licht witte accenten met Snowflake.
Op het label heb ik op diverse plekken de achtergrond tekst gestempeld, net als op het vlaggetje, wat ik vastgezet heb met splitpennetjes.
Tot slot het label afgewerkt met wat lint.


Stempels:
Paper Artsy, Clocks 1 - C1
Paper Artsy, Schooldays, Plate 1
Paper Artsy, Wings, Plate 4
Paper Artsy, Vintage Nudes, Plate 2
Prima Marketing, 550943 (achtergrondtekst)

Inkt etc.:
Archival Jet Black, Coffee
Prima Marketing, 922184 (stencil)
Cuttlebug Textile, 37-1153
Tissuepapier ivoor
Schuurpapier
Embellishments: Sleutels, Hart, Vlaggetje, Brads
Paper Artsy Fresco Finish Paint: Snowflake, Butternut, Smoked Paprika, Claret, Honey Dew, Toad Hall, French Roast, Crackle Glaze, Satin Glaze
    

20 opmerkingen:

  1. Super om te zien hoe de opzet is van deze tag, zal ik je wat vertellen, ik kijk altijd met zoveel bewondering hoeveel tijd en werk jij investeert in zulke mooie creaties, prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke label! Lijkt me een gave techniek dat "bumpen". Weer iets om te proberen! Mooi hoe de kleuren bij elkaar passen! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke techniek. Heb eens even naar het filmpje gekeken. Super. Maar dat is jouw label ook! Daar zit behoorlijk wat werk in.
    Heel veel groetjes van
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gave tag Yvon en gave samenstelling. Pracht opbouwvoorbeelden. Al met al weer schitterend werk
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie label! Grappige techniek dat 'bumpen' Mooi stencil heb je ook met die niet perfecte cirkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige label Yvonne, met een hele mooie tecniek, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige tag! Leuk dat je de foto's laat zien ter verduidelijking, zodat we zien hoe alles is opgebouwd. Er zit heel wat werk in maar het resultaat is dan ook schitterend!
    xxx
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fabulous tag Yvon, I love that technique! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige laagjes ondergrond! Heel erg mooi label.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige tag, leuk om te zien hoe je de tag hebt opgebouwd! Gepind! Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heee....deze tag had ik al op Pinterest gezien en gepind dus ook, voordat ik wist dat het een hele nieuwe is Yvon!
    Wat leuk je foto verslag erbij...een heel werk geweest, maar oehhh wat een mooi resultaat!

    Lieve groet, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super super mooie tag Yvon en wat een gave techniek.
    Een genot om naar te kijken,

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A wonderful tag with great details. Thanks for sharing the photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi label Yvon en wat een gave techniek is dit. Ik heb vol bewondering naar het filmpje gekeken. Leuk dat je de stap voor stap foto's erbij hebt gedaan, heel handig.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuke label en de techniek lijkt me leuk om eens uit te proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Te gekke label. De techniek lijkt me leuk om te doen. Ga gauw eens kijken naar het filmpje. Bedankt dat je dit hebt willen laten zien.
    Groetjes, Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker gebumpt, Yvon:0)
    Super met die stap voor stap uitleg, krijg er gelijk zin in om er aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wonderful tag, love the texture and the combination.
    Fits perfect to the circle challenge of SPA
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails