zondag 4 december 2011

De kerstkaarten

95 Kerstkaarten verder ben ik nu wel zo'n beetje klaar. Denk ik, want meestal komen er toch nog weer kaarten bij, ha ha!
Hier 3 voorbeelden van kaarten zoals ze inmiddels in de enveloppen zitten.




Snijd stroken cardstock, vouw ze dubbel en haal het uiteinde door de Cuttlebug met snijmal van de rand.
Snijd stukje wit of creme cardstock, stempel met zwart de tekst en engel, en kleur naar wens met rode of groene Distress inkt.
Snijd een extra randje langs de engel zodat de vleugeltjes een beetje uitsteken.
Mat de tekst en engel op rood of groen cardstock en plak het op de kaart.

Stempel het lijfje en de vleugels van de engel nogmaals op bijpassend of op hetzelfde cardstock van de kaart, knip lijfe en vleugels afzonderlijk van elkaar uit en plak het op de engel.
Ik heb daarvoor een mal van kladpapier gemaakt. Met behulp van de stempelliniaal en de mal stempel je dan alleen het lijfje en de vleugels, dit om zo zuinig mogelijk op het papier te stempelen.

Mal voor lijfje en vleugels van de engel


Stempels:
Magenta, de engel
Different Colors, Kleur het nieuwe jaar, S-00095

Inkt etc.:
Distress Fired Brick of Peeled Paint
StazOn Jet Black
Meest dubbelzijdig gekleurd cardstock van hoofdzakelijk Basic Grey
Sizzix Tim Holtz Alterations, On the Edge, 656624
Cuttlebug

17 opmerkingen:

  1. Gewoonweg prachtig, Yvon!! Wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvon,
    Ze zien er hemels uit. Jij bent al bijna klaar en ik moet nog beginnen. Maar, komt helemaal goed.
    Fijne avond en groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bekende stempel, hahaha. Zien er weer super uit Yvon. Leuk de tekst en de kleuren! Liefs Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie kaarten Yvon! Ik vind alle 3 de versies mooi! Je bent ruim op tijd klaar, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ongelooflijk, 95 ?! Wat heb je er veel werk van gemaakt ook, ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo jij hebt flink doorgewerkt!!!
    Ze zijn erg leuk Yvonne!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik blijf 't zeggen: waddunklus! Ze zijn schitterend geworden Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuke kaarten!! En zoveel pfft! En nĂș al klaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaa, er is altijd baas boven baas, ik dacht al dat ik veel had met mijn 70 kaarten ☺ maare, leuk hoor die engeltjes, ze zijn super yvon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nogmaals dank voor je prachtige kaart! In het echt ook supermooi! Wat een werk heb je daarmee gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel voor je prachtige kaart! De eerste...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. yeahhhhh, ik heb er gisteren ook een gekregen en inderdaad ook de ste kaart van dit jaar. Meid wat super lief van je!! en in het eggie nog veel mooier. ☺ groetjes van Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi zijn ze, ook zo bij elkaar. Leuk die uitleg. Gelukkig kan ik het thuis van dichtbij bekijken en daar ben ik super blij mee. De kaart hangt naast je mooie tag.DANKJEWEL.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaarten heb je gemaakt en wat een werk heb je daar in zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails