vrijdag 29 april 2011

Achtergrond experimentjes met Colorwash

Geïnspireerd door een techniek in het nieuwe Art Specially boekje van Eefke Moes, maakte ik vandaag deze achtergrondjes met Colorwash.

Onderkant Butterscotch, bovenkant Sailboat Blue

Als voorbereiding heb ik eerst een stuk huishoudfolie afgescheurd, tot een prop gekreukt en weer uit elkaar gehaald.
Neem een stuk glanskarton, spray het met Colorwash en laat het stuk huishoudfolie op het natte karton vallen. Vouw de folie om naar achteren. Laat het karton goed drogen (gaat redelijk snel) en haal dan pas het folie er vanaf. 

Zo pak je je glanskarton met Colorwash in het huishoudfolie in

Butterscotch en Lettuce, Lettuce, Lettuce 2 lagen

Onderkant Sunset Orange, bovenkant Sailboat Blue

Ik zou ik niet zijn, als ik ook zou proberen hoe deze techniek uitpakt op een correspondetiekaart van de Hema. Ik weet natuurlijk van tevoren dat het effect heel anders zal zijn, maar ach, als achtergrond is het nog steeds niet verkeerd.
Butterscotch en Lettuce

Stempels:
Niet gebruikt

Inkt etc.:
Adirondack Colorwash Butterscotch, Lettuce, Sunset Orange, Sailboat Blue
Glanskarton
Huishoudfolie

11 opmerkingen:

  1. Hoi Yvon, wat een supergave techniek he. Is ook fantastisch leuk om te doen.
    Erg mooie kleuren, die lettice is ook zo mooi. Succes verder.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zie hier nu al mooie landschapjes in, leuk effect met het plasticfolie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous! I look forward to seeing how you use them Yvon x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig echt iets voor mij, colorwash, wat is dat, kan het ook met wat ik heb ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi reeksje achtergronden levert dit experiment op! En je had vast geen handen tekort hier :) Mooi boekje he van Eefke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf hé dat boekje van Eefke. Hele mooie achtergronden heb je ermee verkregen...ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen.
    Fijne dag, groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is dit Yvon!
    Weer iets voor mijn verlanglijstje....
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooie effecten heb je gekregen met de colorwash. Daar kan je zeker mooie landschapjes van maken.
    Groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow, these backgrounds look WoNDERFUL!!1

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails