dinsdag 26 november 2019

Kerstkaartje

Vandaag nog maar een keer een kaart op theezakjes, want het is toch wel héél leuk om te doen!



Eerst alles bij elkaar leggen, hoewel ik áltijd wel iets vergeet...

Ik plak eerst met dubbelzijdige tissuetape de theezakjes aan elkaar zoals ik het wil hebben.

Ik stempel met watervaste zwarte inkt de eerste tak .....

..... en zonder de maskeren de tweede tak. In de natuurlijk groeien de bessentakken immers ook door elkaar heen.

Ik doe een klein beetje rode en witte verf op een barbecuebord (stenen bord vind ik het fijnste palet!) en met het met een klein beetje water.

Ik kleur de bessen eerst in met rood en terwijl het nog nat is tip ik op alle bessen een wit laagje sneeuw.
Goed drogen met de heattool.
Dan breng ik in de takken en rondom de bessen nog wat accenten aan met een zwarte Micron.

Tussen het onderste gedeelte van de theezakjes breng ik een sterkte verdunning witte verf aan zodat er iets meer diepte ontstaat.
Ik plak nu eerst de theezakjes op de kaart en stempel dan met zwart die super leuke tekst van één van de laatste nieuwe tekstsheets.

Tot slot mat ik de kaart op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Veel plezier met stempelen, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 9, plate 64
Tekstsheet 39, plate 164A

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Amsterdam acrylverf, Permanent Magenta 369, Titaanwit 105
Micron 04
Gedroogde theezakjes
Waterpenseel of potje water + penseeltje
Heattool
   

1 opmerking:

  1. Een hele mooie kaart, en je stempel is super !
    Perfect afgewerkt geheel, en alles past bij mekaar.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails