zaterdag 14 september 2019

Liefs, en prachtige nieuwe stempels!


Vandaag heb ik voor KiCoStamps een kaartje gemaakt met die mooie bloem en andere stempeltjes, gemaakt door ons designteamlid Marleen.


Ik heb eerst op de gelliplate een achtergrond gemaakt met Amsterdam acrylverf door per kleur twee dotjes verf boven en onder op de gelliplate aan te brengen en uit te rollen met de brayer.

En toen had ik een achtergrondstempel nodig ...... Maar dan heb ik een dwars poezenbeest, wat eigenlijk niet van de map met achtergronden af wil gaan. Omdat ik die wel wil gebruiken heb ik haar met zachte hand een duwtje gegeven met een paar vernietigende blikken tot gevolg.


De stoere achtergrondstempel  heb ik in de natte verf geduwd, bijvoorbeeld aan de linkerkant in de licht verf, en vervolgens ergens rechts in de donkere verf.
Daarna weer in de lichte verf, enz., net zo lang tot de hele gelliplate vol gestempeld is.
Daarna direct (!!!) je stempel heel goed schoonmaken met een babywipe en oude tandenborstel om goed in alle gleufjes en holletjes van de stempel te kunnen komen.

Ondertussen laat je de verf op de gelliplate heel goed drogen voordat je twee dotten witte verf aanbrengt en uitrolt met de brayer. De laag verf moet zo dun zijn, dat je de ondergrond er nog doorheen kunt zien.

Omdat ik ook een foto nam, heb ik er te lang over gedaan om het papier op de plate te leggen en stevig aan te wrijven, waardoor de print niet helemaal van de plate af kwam.
Maar zo erg vind ik dat nu ook weer niet, het wit is best aardig er tussen en als achtergrond nog prima te gebruiken.

Voor nu stempel ik de bloemen op het donkere en lichte gedeelte en knip ze uit.
Met Signo en Posca pennen geef ik de bloemen nog wat roze en paarse accenten.

Ik heb van donker cardstock nog een stukje over waar ik al een randje vanaf had gescheurd, waar ik nu gebruik van maak.
Omdat ik op de kaart nog een laagje gesso aan wil brengen, neem ik daarvoor een beetje harde kwast waar ik zo min mogelijk verf aan doe. Eigenlijk een bijna droge kwast, waarmee ik strepen zet op het craft karton.
Omdat ik linkshandig ben, keer ik de kaart om en trek te strepen van rechts naar links.

Als ik klaar ben draai ik de kaart weer goed en snijd het randje aan de linkerkant van de kaart af. Dat is de aanzet van de harde kwast en staat niet mooi op de kaart.

Van smal behangtape scheur ik een paar stukjes af en plak die op een transparant acrylblok. Op deze manier kan ik makkelijker de strookjes van de sheet van Marleen op het behangtape stempelen.

Behalve de strookjes, waarmee je dus leuk je eigen washitape kunt maken, stempel ik ook een tekst en plak de behangtape op de kaart.
Ik heb expres een iets groter stukje afgescheurd en gestempeld aan de rechterkant van het stukje tape, zodat ik de linkerkant om de zijkant van de kaart naar de achterkant kan vouwen.

Ik spetter met Daler acrylinkt witte spetters op de kaart, rangschik de bloemen en plak alles op de kaart vast.

Tot slot spons ik de randjes met zwart en mat de kaart op zwart en een bijpassende kleur cardstock.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Diverse 28, plate 156
Achtergronden 13, plate 149

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Majestic Violet
Amsterdam Acrylverf, op de gelliplate van links naar rechts, Perzischrose 330, Quinacridonerose Licht 385, Permanent Roodviolet Licht 577, Permanentmagenta 369, en voor het trekken van de print Titaanwit 105
Gesso wit
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Posca Pink
Signo Sparklink Pink
Gelliplate
Brayer
Smal behangtape
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails