dinsdag 3 september 2019

Beautiful Nature

Ik was even een dagje ergens anders, dus met de materialen die ik mee had moest ik het doen.
Met de laatste prachtige Flora en Fauna sheets heb ik voor KiCoStamps deze kaart gemaakt.



Omdat ik alleen blanco papier mee had, ben ik begonnen met een stapeltje achtergronden en kleur te  maken. Maar nog geen idee wat het zou worden.
Teveel kleur op kleur vond ik ook niets, dus ook nog wat zwart-wit gemaakt.

Daarvoor heb ik eerst heel weinig zwart op de gelliplate gedaan en dat uitgerold met de brayer tot een heel dunne laag .....

..... waar ik meteen in de natte verf het stencil heb neergelegd.

Terwijl de verf nog nat is heb ik met de brayer over het stencil en de gelliplate gerold. De brayer tussendoor steeds afrollen op een krant/kladpapier naast je gelliplate, dan weer over je stencil en gelliplate rollen, weer afrollen op de krant, enz.,  .....

..... net zo lang totdat je maar weinig verf over ziet op je gelliplate tussen het patroon van je stencil door (links).
Je denkt nu misschien dat er bijna geen kleur/verf meer op de gelliplate zit, maar als je het stencil van de gelliplate af haalt en je maakt meteen een print (rechts) zul je zien dat er toch nog best veel kleur op de plate zat.

Voor de kaart snijd ik een stukje uit de print en stempel daar met zwart de bloem en vlinder. Deze afdruk zie je straks niet meer terug, maar is meer voor mij gemak dat ik daar mijn afbeelding wil hebben.

Met een zwarte Posca trek ik de lijnen van vlinder, lijfje en voelsprieten over, net als de swirl van die aan de bloem vast zit.
Ik stempel met zwart nog een paar bloemen erbij (gewoon over elkaar heen) en geef wat kleur met geel, lichtgroen en lichtblauw, het hoeft alleen maar in de achtergrond zichtbaar te zijn.
Op één van de eerder gemaakte achtergrondvellen stempel ik met zwart de vlinder en de bloem en knip dat uit, en geef het met een Signo pen witte accenten.

Ik plak vlinder en bloem op de kaart. Omdat de bloem dan niet meer goed uitkomt trek ik met een zwart Stabilo potlood een lijntje rondom de bloem, wat ik vager maak met een doezelaar.


Eenmaal weer thuis stempel ik tot slot de tekst op een stukje wit papier, spons de randjes van kaart en tekst met zwart en mat alles op zwart papier en een bijpassende kleur cardstock,

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 26, plate 154B
Engelse tekst 2, plate 100
Engelse tekst 3, plate 101

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Amsterdam acrylverf, Titaanwit 105, Lampenzwart 702, Transparantgeel middel 272, Azo Oranje 276, Perm. Roodviolet licht 577, Permanent Magenta 369, Turkooisgroen 661, Geel Groen 617
Zig Clean Color Real Brush geel, lichtgroen en lichtblauw
Signo wit
Posca Black PC-1M bullet shaped 0,7 mm
Stabilo all zwart
Doezelaar
StencilGirl, Marrakech mix, L177
Gelliplate
Brayer
DCP papier 190 gram
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails