zondag 20 januari 2019

Met mijn gedachten ......

Met mijn gedachten inderdaad heel ergens anders, maar toch een kaartje voor KiCoStamps gemaakt.


Toen ik met het kaartje begon, had ik geen enkel idee wat ik wilde maken.
Iets met paste en een stencil, dus daar kwam het begin.

Als ik de crackle paste met een paletmes heb aangebracht moet het even drogen, wat het mooiste wordt als je het aan de lucht laat drogen. Waar ik (te) weinig geduld voor heb, maar gewoon ondertussen iets anders gaan doen.

Het leukste komt als de crackles droog zijn en de kaart gekleurd mag worden. Ik koos voor 4 kleuren Daler Rowney inkt, waarvan sommigen niet met elkaar overweg kunnen als je ze mengt.
Des te groter de uitdaging om er geen modderkleuren van te maken, maar het met beleid naast elkaar te gebruiken. Wat met deze acrylinkt heel goed kan.

Soms nog wat kleur toevoegen, soms weer wat water, en het dan in en naast elkaar laten mengen.

Omdat ik de kaart na drogen te flets vond, heb ik opnieuw nat gesprayd en kleur toegevoegd, tot ik wel tevreden was.

Dan kun je beginnen met het stempelen van de kaart. Eerst de uiltjes, de takken en de tekst. Zo heb ik in ieder geval een kader waarbinnen ik de rest kan stempelen.

Nadat alles is gestempeld heb ik met witte Daler gespetterd.
Sommige figuurtjes hebben witte oogje gekregen, en daarin dan weet een piepklein zwart stipje.
En sommige figuurtjes zijn aan een dun draadje gehangen die ik heb getekend met een zwarte Micron.
Om de figuurtjes te aarden heb ik met diezelfde Micron een lijntje getekend op de rand van de structuurpasta en daaronder wat schaduw aangebracht met een Real Brush stift, die ik heb uitgeveegd met mijn vinger.
Tot slot de randen van de kaart met zwart gesponst en toen ..... ging ik de kaart matten op een bijpassende kleur cardstock. Bah, echt geen enkele kleur die er goed bij stond! Dus heb ik het uiteindelijk gelaten bij alleen zwart.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Diverse 13, plate 111
Diverse 14, plate 113
Diverse 19, plate 124
Flora en Fauna 6, plate 59
Flora en Fauna 7, plate 60
Tekstsheet 22, plate 98

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011, Pearlescent Genesis Green 128, Indian Yellow 643, Flame Orange 687, Proces Magenta 412
Deco Art, Crackle Paste
Carabelle Studio, Points, TE40110
Paletmes
Minimister met water
Zig Clean Color Real Brush, Pink
Signo wit
Micron zwart 005
   

1 opmerking:

  1. Het is een prachtige kaart, mooi dat oranje met zwart. Eigenlijk houd ik niet van oranje maar met zwart vind ik het dan weer erg mooi.
    Fijne dag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails