woensdag 20 juni 2018

Zomerchallenge dag 10: Sprookjes/Fairy tales

Op dag 10 van de Zomerchallenge was het thema: Sprookjes / Fairy tales.
Ik ben er niet zo'n heel grote fan van ...... maar mezelf als Punkelf op een sheet van KiCoStamps, dat maakt dan wel weer wat goed, ha ha!


Ik had de achtergrond die ik wilde maken met de gelliplate, Distress inkt en een stencil direct op de pagina van het journal willen maken, maar dat is er waarschijnlijk niet geschikt voor. Ik heb drie afdrukken over elkaar heen gemaakt, maar bij geen van de afdrukken was het patroon van het bloemenstencil te zien.
Uiteindelijk dus toch op apart papier gemaakt.
Op een ronde gelliplate heb ik 3 strookjes Distress inkt aangebracht, wat ik heb uitgerold met een brayer. Breng je de stroken inkt van boven naar beneden aan, dan rol je de brayer ook van boven naar beneden en weer terug. Zou je die van links naar rechts rollen, dan rol je de kleuren door elkaar en krijg je in dit geval van paars met groen een modderkleur als eindresultaat. Dus altijd rollen in de richting van de aangebrachte inkt.
Na het rollen iedere keer de brayer afrollen op een stukje keukenrol.
Na drie keer rollen heb ik een bloemenstencil op de gelliplate gelegd, en ook hier heb ik in de richting van de aangebrachte inkt drie keer gerold, en na iedere keer rollen weer afgerold op het stukje keukenrol.
Als je het stencil hebt verwijderd leg je een stukje papier op de gelliplate, die je daarna omdraait en het papier met je vingers goed aandrukt.
Haal het papier van de gelliplate af en droog het met de heattool.
Als je dat wilt, kun je nu witte stipjes zetten rond de bloemen en rond de cirkels.
Het grote bloemenstencel heb ik op de pagina gelegd, en met Spun Sugar en daarna met Wilted Violet op de pagina gesponst.
Ik had niet echt een idee wat ik wilde maken, maar was met de cirkels wel gebonden aan de eerste mislukte afdrukken van de gelliplate in het journal.
Op de cirkels heb ik wat sterren gestempeld, de grote elf en de mini elfjes van de freebie sheet, en de cirkels even apart gelegd.
Ik heb de sterren met de Nuvo Glue-pen ingesmeerd en dit afgedrukt op de pagina, waarna ik er Wow Sparkles op het gedaan. Ik had eigenlijk willen embossen, maar omdat dat een paar opdrachten geleden niet zo goed ging (het drukt door het papier van het journal heen), besloot ik dat hier anders te doen.
Ik heb ook met Peacock Feathers nog een aantal sterren gestempeld, zowel op de pagina als op de cirkels.
Ik heb de cirkels opgeplakt, de elf bovenop de cirkels gestempeld met zwart, net als de mini elfjes van de Freebie sheet.
En toen bedacht ik dat het leuk was om de kleine elf in de rechter cirkel te stempelen. Had ik beter niet kunnen doen .....!
Tot slot nog her en der Fairy Dust gestempeld.


KiCoStamps, Fantasy 4, plate 75
KiCoStamps, Fantasy 9, plate 109
KiCoStamps, Freebie sheet 3 (Limited Edition Art Specially 2018)
Hampton Art, Scrappers Toolbox, SC0629

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Lucky Clover, Peacock Feathers, Wilted Violet, Spun Sugar, Peacock Feathers
The Crafters Workshop, TCW155s, Mini Daisy Cluster
The Crafters Workshop, TCW157, Flower Frentzy
Gelliplate rond 4" (inch) / 10,2 cm
Brayer
Pilot Choose 0,7 White
Nuvo Glue-pen
Wow! Sparkles, Jade, Sprk004
   

1 opmerking:

  1. Love those little fairies/elves - their hair is amazing! Great work.

    Cath x

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails