maandag 12 augustus 2019

You don't have to be PERFECT to be GREAT

You don't have to be PERFECT to be GREAT !
En zo is het maar net. Beslist geen perfecte aquarel, maar het gaat uiteindelijk toch ook om de techniek.
Een nieuwe kaart met de nieuwe stempels van KiCoStamps.



Je kunt het maken van de kaart op twee manieren aanpakken: eerst de kaart nat maken en kleuren, of eerst de bloemen stempelen, drogen en dan nat maken en kleuren. Ik besloot het laatste te doen.

Na het stempelen eerst goed drogen met de heattool.
Daarna heb ik het papier met het dikke aquarelpenseel nr. 22 rondom de bloemen en tussen de bloemenstelen nat gemaakt, maar niet helemaal tot aan de stempelafdrukken en ook niet helemaal tot aan de rand van het papier.
Als het nat is kun je er een tipje kleur met je penseel in aanbrengen. De kleur vloeit vanzelf over het natte uit.

Toen ik tevreden was over de hoeveelheid kleur (links), heb ik het weggelegd en aan de lucht laten drogen (rechts).

Daarna heb ik op dezelfde manier de bloemen gekleurd door ze eerst met het penseel nat te maken, en er dan kleur in te tippen met de punt van het penseel. De kleur vloeit vanzelf uit en heb ik ook aan de lucht laten drogen.

Voor het kleuren van het onderste stukje blad/steel en de bloemenstelen met groen heb ik het kleine penseel nr. 0 gebruikt. Het onderste stukje heb ik ook eerst nat gemaakt en daarna met de punt van het penseel er wat groen in laten vallen. De stelen heb ik met het restant groen wat aan mijn penseel zat gekleurd (dus niet eerst nat gemaakt, daarom is dat niet uitgevloeid).
Met een nat penseel en groen heb ik de spetters gemaakt.
Ook hier alles aan de lucht laten drogen.

Daarna heb ik met zwart de tekst gestempeld en met een witte Signo pen accenten aangebracht.
Tot slot is de kaart gemat op zwart.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps en komen van Flora en Fauna 27, plate 155

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Windsor & Newton aquarelverf
Aquarelpenseel, ik heb gebruikt Van Gogh nr. 22 en Van Gogh nr. 0
Signo wit
Pot water
Aquarelpapier 300 grams
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails