zondag 20 mei 2018

Heel veel sterkte

Een kaartje voor mensen die wel een steuntje kunnen gebruiken, het wordt altijd heel erg gewaardeerd.
Deze tekst staat op de nieuwe tekstsheet 30, plate 138.
Maar er staan natuurlijk nog veel meer leuke, lieve en grappige teksten op!

Voor deze kaart heb ik zowel de Distress inkten als de Distress Oxide inkten gebruikt.
Bij allebei dezelfde kleuren, maar ook dezelfde werkwijze.


Ik heb hier een ronde gelliplate van 4"/10.2 cm in doorsnee op een acrylblok gelegd.
Ik heb 4 kleuren inkt gebruikt, waarmee ik verticale stroken op de gelliplate heb aangebracht. Op de rechter foto zie je de kleuren naast elkaar op de gelliplate.

Als je de kleuren op de gelliplate van boven naar beneden hebt aangebracht, dan ga je met de  brayer ook van boven naar beneden rollen, en weer terug, dus van beneden naar boven.
daarna rol je de brayer af op een stukje keukenpapier, zoals je op de linker foto kunt zien. Doe deze stap 3 keer.
Je denkt nu vast, er zit nu niets meer op mijn gelliplate, maar dat valt mee!
Op de rechter foto zie je dat ik een stencil op de gelliplate heb gelegd. Ik gebruik hier een stencil met rondjes omdat ik vind dat dit bij deze techniek goed tot zijn recht komt.

Ook hier ga je met de brayer ongeveer 3 keer over het stencil heen, ook van boven naar beneden en weer terug, en rol je tussendoor de brayer af op het stukje keukenrol.

Dan verwijder je het stencil en druk je de gelliplate met het acrylblok af op de kaart.
Wrijf dit met je handen nog even goed aan.

Als je het acrylblok met de gelliplate verwijderd kun je zien hoeveel inkt er nog op de gelliplate was achtergebleven, terwijl het er in het begin op leek dat je nog nauwelijks meer inkt er op had zitten.


Om te vergelijken hoe de kaart met dezelfde kleuren gewone Distress inkt zou worden, heb ik ook dat gedaan. Links de Oxide inkt, rechts de gewone Distress inkt.

Met een witte Signo pen maak ik stippen rondom de rondjes van het stencil, en rondom de grote cirkel.
De bamboe beïnkt ik eerst helemaal met Iced Spruce en daarna gedeeltes, dus over de Iced Spruce heen, met Vintage Photo.
Ik maak een eerste afdruk, en daarna met dezelfde stempel een tweede afdruk, dus zonder opnieuw te beïnkten.

Tot slot stempel ik met zwart de tekst.
Links de kaart met Distress Oxide, rechts met gewone Distress inkt.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 22, plate 136
Tekstsheet 30, plate 138

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt: Evergreen Bough, Faded Jeans, Iced Spruce, Vintage Photo
Distress Oxide inkt: Evergreen Bough, Faded Jeans, Iced Spruce, Vintage Photo
Gelliplate rond, 4" (10,2 cm)
Stencil Dylusions, Large Holes, DYS47049
Brayer net zo groot als de gelliplate, in ieder geval niet kleiner
Keukenrol
Signo wit
KiCoStamps gerecycled craftkarton wit
   

2 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails