zaterdag 16 december 2017

Kerstkaart in vrolijk jasje

Soms vind ik het leuk om in de rode, groene, witte of gouden kleuren van de kersttraditie te blijven, maar soms is het ook leuk om iets heel anders te doen.
Met de kerstboomstempel van KiCoStamps blijft het toch een kerstkaart.


Eerst maar eens alle spullen bij elkaar leggen. 

Je hebt maar heel weinig verf nodig om uit te rollen over je gelliplate.
Ik heb hier express een brayer gebruikt die breder is dan de gelliplate. Dat werkt voor deze techniek makkelijker omdat je voorkomt dat je de kleuren door elkaar heen rolt.

Ik heb voor het aanbrengen van meer patroon plastic embossingfolders gebruikt
die ik heb afgedrukt in de verf op de gelliplate.

Behalve dat je een afdruk maakt met de gelliplate, kun je dat ook doen met de embossingfolder  waarmee je weer wat extra patroon aanbrengt.

Vervolgens herhaal je dit proces met een paar andere kleuren verf en
embossingfoldersmet een ander patroon.
Druk de gelliplate of embossingfolder ook gerust maar voor een deel af
zodat je achtergrond er wat speelser uit gaan zien.

Ik heb met Versamark de kerstboom gestempeld en geëmbosst met wit embossingpoeder.
Met een dunne zwarte Micron pen heb ik accenten aangebracht
in de witte bladeren van de kerstboom.

Met een stencil en acrylverf heb ik witte accenten op de rest van de kaart aangebracht.
De tekst heb ik gestempeld met Versamark en geëbosst met zwarte embossingpoeder.
Tot slot heb ik de randen van de kaart langs een Distresser gehaald
en gemat op een bijpassende kleur cardstock.


Stempels:
KiCoStamps, Kerst 2, Plate 82
KiCoStamps, Tekstsheet 21, Plate 88

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Diverse kleuren acrylverf, in ieder geval witte acrylverf
Brayer ± 9-10 cm breed
Gelliplate 3x5 inch
Paint On papier Naturel
Diverse embossingmallen van Provo Craft
KiCoStamps Detail Opaque Embossingpoeder, White, Black
Memory Box stencil, Mesh 88517
Micron black 0.05
Distresser
   

3 opmerkingen:

  1. Wat een gave kaart. Duidelijke uitleg van het proces. TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fabulous vivid colours - this is wonderful to see in the middle of winter.
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijkerd, Yvon ;-)
    Groet Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails