dinsdag 26 december 2017

Afrika

Vandaag plaats ik op het blog hier en bij KiCoStamps deze Afrika kaart, gemaakt met de laatste Cultuur sheet van KiCoStamps.


Als eerste heb ik een kaartje van 10,5 x 15 cm gesneden om het daarna te kleuren met Bundled Sage aan de onderkant en Squeezed Lemonade en Dried Marigold aan de bovenkant.
Ik heb expres geen hele strakke lijn getrokken.
Na dit te hebben gekleurd, heb ik met een rondje "een zon" gemaakt
die met een afplakstrookje is vastgeplakt op de kaart.

Ik spons daarna nogmaals met Squeezed Lemonade, Dried Marigold,
Spiced Marmelade en Festive Berries de bovenkant van de kaart waarbij
de uitsparing van de zon nog even blijft.

Dan haal ik het masker voor de zon en het afplaktape van de kaart af .....

..... en teken met een dunne Micronpen de rand van de horizon.
Alle figuurtjes en de tekst zijn met zwart gestempeld.
In de oranje lucht laat ik nog wat waterspetters vallen, pas daarna droog ik de kaart
met de heattool om deze bleke vlekken te krijgen.
Droog je eerst de kaarten en spetter je daarna, dan werkt deze techniek niet meer.

Tot slot teken ik met de dunne Micron nog wat gras op de voorgrond en spons ik
de randen van de kaart met zwart
Het wordt gemat op zwart papier en een bijpassende kleur cardstock.
In dit geval is het een kapotte hangmap voor dossiers
waar ik nog prima achtergrondkaarten van kan maken.


Stempels:
KiCoStamps, Cultuursheet 3, Plate 133
KiCoStamps, Cultuursheet 4, Plate 134
KiCoStamps, Tekstsheet 123, Plate 105

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Squeezed Lemonade, Dried Marigold, Spiced Marmelade, Bundled Sage
Rondje van papier of een rondje als template/mask
Afplaketape
Minimister met water
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails