donderdag 21 september 2017

Jij bent mijn blij!

Voor KiCoStamps maakte ik vandaag deze kaart met de nieuwe Flora en Fauna sheet en een border die ik met de nieuwe Achtergronden sheet maakte.


Op de kaart heb ik eerst met zwart de bloem met de wat hangende blaadjes gestempeld.
Van diezelfde bloem heb ik nog een afdruk gemaakt op een kladpapiertje, dit uitgeknipt en als masker gebruikt.
Leg het masker op de eerste bloem en stempel dan met zwart de tweede bloem.
Maak ook van deze tweede bloem een masker door het nogmaals te stempelen op een kladpapiertje en uit te knippen.
Dek beide bloemen met steeltjes af met de beide maskers en maak met behulp van twee plakkende afdekpapiertjes (ik heb twee papiertjes van een blokje plakgeeltjes gebruikt) een strook, waarbij je dus óver de steeltjes van de bloemen heen plakt.
Stempel met zwart de achtergrondstempel, droog dit met de heattool, maar laat de gele afdekpapiertjes zitten.
Met Distress inkt heb ik een paar afdrukken gemaakt op een leeg acrylblok.
Daarna heb ik met een waterpenseel en de Distress inkt de strook ingekleurd, waarna ik de plakgeeltjes heb verwijderd en de strook goed heb gedroogd.
Met een liniaal en een zwarte Micron heb ik aan de boven-en onderkant van de strook een zwarte lijn getrokken.
Op dezelfde manier als de strook heb ik de bloemen en bloemstelen ingekleurd, ook goed drogen, en daarna bloemen en de strook accenten met een witte gelpen gegeven. Goed drogen.
Met het restant aan paarse inkt op het acrylblok heb ik met het waterpenseel gespetterd op de kaart. Daarbij heb ik de maskers van de bloemen gebruik en de stook ook afgedekt, zodat daar geen spetters op terecht konden komen. De spetters goed drogen.
Tot slot met zwart de tekst gestempeld, de randen van de kaart met zwart gesponst en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Stempels:
KiCoStamps, Flora en Fauna 21, Plate 130
KiCoStamps, Achtergrondensheet 9, Plate 129
KiCoStamps, Tekstsheet 23, Plate 105

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Shabby Shutters, Picked Raspberry, Worn Lipstick, Abandoned Coral, Wilted Violet, Broken China
Waterpenseel
Signo wit
Micron zwart 0.1
Heattool
   

1 opmerking:

  1. Geen wonder dat je hier blij van wordt! Het is prachtig en de kleuren zijn super.
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails