vrijdag 6 januari 2017

Round Robin 6: Warme of koele kleuren

Bij warme of koele kleuren gaat het er bij mij vooral om wat voor gevoel een pagina of kleurencombi mij geeft, maar het doet er voor mij niet zoveel toe waar het op het kleurenwiel staat en in welke categorie het dan hoort.
Om het "veilig" te houden, heb ik me toch maar tot twee kleuren beperkt die volgens het kleurenwiel ook nog eens bij elkaar passen, ha ha! Hoewel, ik had van de haren misschien een groenblauw punkkapsel moeten maken .....


De achtergrond heb ik gekleurd met groen, goed drogen, waarna ik met potlood de omtrek van de meisjes heb getekend.
Daarna rondom de omtrek met witte verf gekleurd en de jurken van de meisjes met blauwe verf.
De voorgrond met restjes groen en donkerblauw gemaakt.
De gezichtjes, handjes en haren gekleurd.
De gezichtjes een beetje kriskras ingetekend met een dunne Micron pen.
Met de Pilot pen de krullen in de haren getekend en ook de omtrek van de meisjes een accent met de Pilot pen gegeven.
In de jurken met blauwe verf de tekst van Dina Wakley gestempeld waarbij ik de omtrek met stukjes papier had afgedekt.
De tekst heb ik met zwart gestempeld, daarna met Watering Can de swirls met een tweede afdruk gestempeld en met een witte pen accenten aangebracht.
Met de witte Daler inkt gespetterd en tot slot de randen van de pagina's met zwart gesponst.


Stempels:
Impression Obsession, Beautiful Dreams, G17082
Dina Wakley, Create with Abandon, D1006
Stampington, Wrought Scroll, C8473

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Watering Can
Talens Amsterdam acrylverf, Groengeel 243, Geelgroen 617, Olijfgroen Licht 621, Paul Veronesegroen 615, Turkooisblauw 522, Napelsgeel Rood 224, Titaanwit 105, Pruisischeblauw Phtalo 566, Ultramarijn 504, Van Dijckbruin 403, Sienna Gebrand 411
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Pilot Permaball
Micron 0.05
Signo wit
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails