zaterdag 3 december 2016

Round Robin 5: Gebruik boekenpapier

De 4e opdracht van de Round Robin was, Gebruik boekenpapier.
Behalve boekenpapier gebruikte ik op de rondjes ook muziekpapier, maar dat zie je nauwelijks nog terug omdat ik daar denk ik wat veel inkt op heb gebruikt.


Op de achtergrond heb ik aan beide zijden een bladzijde boekenpapier geplakt.
Ik heb met zwart rondom de Circles and Dots gestempeld en ingekleurd met een verdunning Daler inkt met water.
Ik heb op een bladzijde tekenpapier een vel muziekpapier geplakt en deze gekleurd met de gele, blauwe en groene Daler inkten en gedept met een tissue.
Daarna met de ponsen rondjes geponst en patronen gemaakt met de stencils en verf in de kleur ocean. De patronen op de rondjes voorzien van accenten met een witte Signo pen.
Ik heb de rondjes gerangschikt en opgeplakt, en daarna de overblijvende delen gekleurd met een verdunning van Prussion Blue en een flinke hoeveelheid water zodat de inkt doorzichtig zou blijven.
Rondom een aantal rondjes heb ik een lijntje getrokken met het Inktense potlood en uitgeveegd met het waterpenseel.
De bloem heb ik met heavy body verf zwart en een stencil gesponst, net als de ronde ring er omheen (die is onderdeel van een stencil).
De bloem heb ik ingekleurd met aquarelverf, goed gedroogd en net als de ring witte accenten gegeven.
Tot slot de woordjes geprint, opgeplakt en accenten met het Inktense potlood gegeven, en de randen van de spread met zwart inkt gesponst.


Stempels:
Carabelle Studio, Circles and Dots, SA50002

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Daler Rowney Acrylic Ink, voor de oranje tinten: Process Yellow 675, Flame Orange 687, Proces Magenta 412, Hot Mama Red Pearlescent 114
en voor de groene tinten Brilliant Yellow 607, Waterfall Green Pearlescent 124, Sign-Up Blue Pearlescent 122, Prussion Blue (Hue) 134, Dark Green 326
Dina Wakley verf, Ocean
Liquitex Heavy Body Acrylic Paint, Black
Donna Downey, Donna's Blossom, DD-050
The Crafters Workshop, Butterfly Collage, TCW554
Prima Marketing, Lattice, 564230
Dutch Doobadoo, Wavy Stripes, 470.715.037
Dylusions, Holes Large, DYS47049
Ponsen 1¼, 1½ en 2 inch
Inktense potlood Iron Blue 0840
Waterpenseel
Signo wit
Boeken- en muziekpapier
    

1 opmerking:

  1. Jouw mooie bloem(stencil) is het meest in het oog springende onderdeel in dit geheel, Yvonne.
    Prachtig zoals zij eruit knalt!
    Ook leuk om te lezen wat je voor de rest allemaal hebt gedaan met de boekpapiertjes en de verf.
    Al met al een gaaf stuk werk.
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails