vrijdag 17 augustus 2012

Hooked Challenge: Juni - Bloemen

OK, ik loop een beetje achter, maar heb de maandenchallenge bij de Hooked groep weer opgepakt.
Voor de maand juni hadden we een bloemenmaand, waarmee ik de tweede bladzijde in mijn Art Journal heb gemaakt.


De achtergrond heb ik bewerkt met gele, oranje en paarse spray inkt en met paarse waterverf, wat ik met een creditcard heb uitgeveegd.
Gedroogd, weer nat gesprayed en op dezelfde manier witte acrylverf verwerkt.
Ik heb uit een tijdschrift het bloemenplaatje geknipt en gepast, daarbij een foto van de lavendeltuin in Stroe toegevoegd en een blaadje uit een notitieblokje.
De foto heb ik eerst aan de zijkanten bewerkt met koperpoets. Dat vond ik geen succes en heb de zijkanten daarom gesponst met Vintage Photo en witte acrylverf.
Het blaadje van het notitieblokje heb ik gesprayed met oranje en paarse spray inkt.
Na het opplakken heb ik accenten aangebracht met Sequent Waste.
De zonnebloem heb ik gestempeld met zwart, en nogmaals gestempeld op een stukje restpapier wat ik altijd onder mijn goede werk leg met het gebruik van de spray inkt. De blaadjes heb ik uitgeknipt en opgeplakt.
Datzelfde heb ik gedaan met de takken met blaadjes (Dylusions) aan de boven- en zijkant van de pagina.
Daarna de bladeren geaccentueerd met een witte gelpen.
Van beiden heb ik de blaadjes nog een keer extra gekleurd met een Distress Marker.
Het bloemenplaatje opgeplakt en de bijgaande teksten, en alles nog eens geaccentueerd met een zwarte en witte gelpen.
Met paars heb ik tot slot de lavendel op de foto gestempeld.

Het begin, waarbij ik eigenlijk al weer te laat was met een foto nemen.




Voor de foto die ik heb gebruikt, was dit het origineel.


Stempels:
Art Impressions, Q-2072
Darkroom Door, Art de Fleur Vol 1, DDRS039
Dylusions, Around the Edge, DYR34421

Inkt etc.:
Distress Dried Marigold, Dusty Concord, Vintage Photo
Distress navulling in minimister met water, Squeezed Lemonade, Dried Marigold
Dylusions spray inkt Crushed Grape, Squeezed Orange
Distress Marker Spiced Marmelade
StazOn Jet Black, Royal Purple
Cotman Watercolours Mauve 398
Amsterdam Acrylverf, Titaanwit
Sharpie zwart, wit
Permaball zwart medium
Kuretake pen zwart
Stukje papier van bloknote
Sequint Waste
Creditcard
Foto van lavendelboerderij
Bloemenplaatjes en teksten uit tijdschriften
Minimister met water
    

14 opmerkingen:

  1. veel werk zo te zien met een mooi eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...this is a gorgeous journal page Yvonne, the colours are so bright & summery and your build up of layers is seamless...superb and very beautiful...Mel :)
    Wishing you a super weekend...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, ik kijk mijn ogen uit! Super hoe je dat in mekaar stak! Leuke foto ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEWELDIG mooi Yvon. Wat heb je een pracht combinatie gemaakt maar ook de kleuren bij elkaar. SUPER.En gave beschrijving met foto's.
    Lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat verschrikkelijk mooi Yvon. Veel bloemen en leuk dat je verschillende technieken hebt gebruikt die zo mooi samen combineren.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gorgeous page Yvon! I love your new door mat in your previous post....it's purrrrfect! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwwwwwww wat is deze mooi en vrolijk Yvon.
    Prachtig zo als je alles bij elkaar hebt gevonden
    Heb ervan zitten genieten

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi

    I have been M.I.A in blogland recently, and now doing a major catch up to see how everyone is getting on, hopefully life is settling into a more normal rountine now&I can get back to visiting more regularly again. I have loved having a good look round your blog to check out all I have missed,truley inspirational work!! Hugs Juls

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige pagina geworden Yvonne, mooie kleurencombi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. waw, wat een prachtige bloemen pagina ik zat hier echt te kijken met open mond, ik vind het echt fantastisch mooi hoor!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je ziet het echt ontstaan! Deze prachtige art journal. Wat een duidelijke omschrijving, hier beginnen je vingers van te jeuken om mee aan de slag te gaan. Wat een mooi duidelijk blogbericht en wat een geweldig mooi fleurig bloemig ;) resultaat. Wow wow wow. Wów. En wat ontzettend leuk om je gisteren "zomaar" :) ontmoet te hebben in Ede! Ik kan niet wachten om al het moois wat je van je nieuwe materialen gaat maken te bewonderen! Fijne vakantie verder nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke bloemenpracht! Leuk om te zien hoe je het opbouwt en zeker leuk dat je er zoveel verschillende materialen en technieken op hebt verwerkt. Fijne zondag, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails