woensdag 16 juni 2010

Eendagsvlieg

Voor een project met als thema "Maak een kaart met een tekst of gedicht", maakte ik deze kaart.
Het versje komt uit een heel leuk boekje van Helen Dijkstra-Hesselink en heet "Elke dag een wonder" met leuke, grappige versjes en inspirerende aquarellen.

"Omdat ik niet veel langer leef dan vierentwintig uren
kan ik m’n gang gaan, want ik weet het zal mijn tijd wel duren.
Ik doe m’n plicht en leg een ei en dans boven de weiden
en als dan straks m’n einde komt, dan ben ik te benijden.
Want ik was vrij van strijd, van afgunst en verdriet,
zo’n beetje heb ik rondgezweefd en anders deed ik niet.
Het zou voor ’t mensdom heerlijk zijn, om zonder grote mond
net één dag rond te zwerven, van vroeg tot avondstond.
En als die hele troep dan moegefladderd was,
wat zou dan beter zijn dan sterven in het gras?"


  

Print het versje op stempelpapier. Plak het versje af, plak een cirkel af en daarbinnen een kleinere cirkel.
Kleur met Pool, Stonewashed, Willow en Taupe.
Stempel fluitekruid (2e afdruk) met Stonewashed en daarna het gras met Taupe. Ook eerst 2e afdrukken, daarna gewoon 1e afdrukken.
Kleur nog een stukje papier met hiervoor genoemde kleuren. Bestempel de ene kant met het wolkje (Pool) en de andere kant met stippen (Taupe). Pons 3 dichte en 3 open vlinders uit, spons het randje met Taupe en plak de lijfjes op elkaar.
Stempel de insekten met zwart, plak het lintje op de kaart en daarna de kaart op bruin kaartkarton.
Plak vlinders alleen met de lijfjes op de kaart, geef het lijfje daarna wat accenten met Stickles.


Stempels:
Hero Arts, Silhouette Grass, S5316
Hero Arts, Real Dill, H3258
Magenta, 37017-G (wolkjes)
Hampton Art, Splatter, 2240
De Stempelmakers, sheet Biologie-Bladeren, RL002
A Muse Artstamps, Ladybird, 2-4077A

Inkt etc.:
Adirondack Pool, Stonewashed, Willow
Vivid Taupe
India Black
Martha Stewart vlinderponsen (een dichte en een open vlinder)
Stickles Waterfall

8 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails