vrijdag 10 juli 2020

KiCo Challenge 2020: Dagje aan zee

Met de afgelopen regenachtige dagen achter ons, was het nog even "lastig" om het door mezelf bedachte onderwerp in mijn hele oude mini Art Journal boekje te krijgen.... een dagje aan zee.
Maar de zon schijnt inmiddels heel voorzichtig, dus dan komt dat dagje aan zee weer in beeld, ha ha!

Mijn aquarelverf stond nog op tafel dus heb ik bedacht dat ik het daar mee moet doen!

Eerst witte gesso op de pagina's aangebracht. Aan de onderkant wil ik de zee maken, dus daar heb ik het met een platte kwast aangebracht die ik zomaar heen en weer heb gehaald met aanbrengen.
Als het ware dansend over het papier.

Eerst aan de onderkant de zee, daarboven het strand.....

..... en daarboven de lucht.

Ik heb met zwart de strandhuisjes gestempeld, maar wilde op de linkerpagina nog 1 huisje stempelen.
Omdat ik eerst aan de rechterkant had gestempeld moest ik dat even oplossen met een plakgeeltje of maskertape.

Eerst het huisje beïnkten, dáárna het maskertape op de stempel plakken en de stempel afdrukken.

De huisjes heb ik ook ingekleurd met aquarelverf.

En toen vergat ik bij de volgende stap een foto te maken.....
Daarna heb ik met acrylverf en een paletmes de branding en golven aangebracht.
Bij de huisjes heb ik in de deuren streepjes met aquarelverf gemaakt.
Op de grassen heb ik met een platte kwast aquarelverf aangebracht en gestempeld. Met een heel dun penseel heb ik een lijntje getrokken zodat het lijkt of de grassen op een duin groeien.
Het dak van de huisjes heeft een vlaggetje gekregen.
En de tekst en vogels heb ik met zwart gestempeld.

Tot slot heb ik, om opspattend zeewater voor te stellen, witte aquarelverf gespetterd, en de randen van de pagina's met zwart gesponst.

Van sommige mensen komt nog wel eens de vraag, hoe ziet het boekje er dan uit, omdat ik steeds zeg dat het zo oud en een beetje gammel is.
Ik heb even aan de onderkant de zijkant op de foto gezet zodat jullie het kunnen zien.
Overigens is het ook steeds lastiger werken/stempelen omdat het in de eerste helft van het boekje steeds dikker wordt en de bladzijden daar al niet meer handig zijn om op te werken.
Door de hele tere bladzijden gaat verhitten met de heattool niet meer zo goed, het papier is er niet tegen bestand.
En door het tere papier is het sponsen van de randen van de pagina's helemaal nooit mogelijk geweest, het scheurt heel snel. Maar dit kunnen jullie aan de foto's ook wel zien.
Tot slot is tijdens het verhitten met de heattool ook de kaft/boekenrug van het boekje geknapt.





Ik  hoop dat jullie inspiratie hebben gekregen om een dagje aan zee te stempelen.
Heel veel stempelplezier!

Blijf gezond, groetjes van Yvon


Alle de stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 3, plate 55 (huisjes, tekst)
Flora en Fauna 15, plate 103 (gras)
Cultuur 3, plate 133 (vogels)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Aquarelverf
Gesso wit
Amsterdam acrylverf, Titaanwit 105
Platte kwast
Paletmes
Maskertape
   



1 opmerking:

  1. Je voelt de zon in je gezicht en het zand tussen je tenen. Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails