vrijdag 1 april 2016

Wanderlust week 11

Na week 7 spring ik nu ineens naar week 11.
Bij week 8 moesten we iets doen met je eigen handschrift. Wil ik nog wel gaan proberen, maar voorlopig sprak het me niet aan en waren mijn krabbels niet om aan te zien. Het woord wat ik had geschreven een paar keer uitgegumd, opnieuw begonnen en tot slot toch maar een dikke laag gesso er overheen gekwast.
Bij week 9 kwamen verschillende soorten acrylverf aan bod, een materialenbespreking, dus zonder opdracht.
Bij week 10 ga je een eigen art journal maken, waarvoor ik even naar de kringloopwinkel moet om een oud boek met harde kaft te halen.
Nu dus week 11 gemaakt waarbij je een transfer maakt met gesso.

De originele kleurenfoto eerst omgezet naar zwart wit foto en daarna te geprint in kleur. Daardoor krijg je wel alle grijstinten te zien op je print.
Na drie compleet mislukte transfers de foto uitgeknipt en opgeplakt, dan maar geen transfer.
De foto/transfer moest deels overgeschilderd worden met verf, wat ik ook niet mooi vond en dus weer grotendeels heb weggeveegd.
Verder heb ik wel redelijk de aanwijzingen gevolgd. Denk ik ....

Gebruik gemaakt van gesso, acrylverf, Inktense potloden, sprayinkt, papier en stempels.


    

2 opmerkingen:

  1. Wat prachtig en kunstig!!! Heel erg mooi!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een avontuur Yvon ;-)
    Schitterende foto trouwens, jammer dat de transfer niet lukte!
    Groet Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails