donderdag 15 november 2018

Je bent om te vieren!

Heel ver uit mijn comfortzone heb ik vandaag voor KiCoStamps dit kaartje gemaakt.


Ik heb een dubbele kaart van 15x15 cm gepakt waar ik met oranje de deels beïnkte achtergrond op heb gestempeld.

Met de ronde pons heb ik uit een restje van een gelli plate print twee rondjes geponst, even kijken welke het mooiste is ........

..... en daar dezelfde achtergrondstempel met oranje op afgedrukt.
De lijntjes van de afdruk op het rondje kun je makkelijk laten aansluiten op de lijntjes op de kaart.

Het rondje ga ik natuurlijk nog niet opplakken, eerst kijken waar ik het beste het gezichtje op zowel de kaart als het rondje kan stempelen
Ik gebruik daar voor het gemak even een masker voor waar alleen het gezichtje op staat.
En ik begin met het stempelen van een deel van het gezichtje/haar op het rondje. Het is belangrijk dat dat goed recht op het rondje staat zodat de lijnen van de stempel op rondje en kaart goed op elkaar aansluiten.

Voor het stempelen van het gezichtje op de kaart gebruik ik een stempelliniaal zodat ik ook daar weet dat het goed rechtop staat en straks aansluit op het rondje .....

..... wat ik toch wel zeker wil weten, dus even passen!

Nog niet vastplakken, eerst nog een stukje achtergrond maken door een bijna niet leesbare tekst met dezelfde oranje kleur Distress te stempelen.
Ik doe dat expres niet aan het begin van de kaart omdat ik nu het gezichtje op de goede plek kon stempelen, en daarna dus ook de tekst.

Ik kleur de slingertjes van het haar een het kleine stukje gezicht met kleurpotloden in.
Dan spons ik de randen van het rondje zwart en plak het op de kaart.
En stempel de tekst van die leuke nieuwe tekstsheet van KiCoStamps op een restje papier (hetzelfde als de dubbele kaart), knip de woorden uit en plak die op het rondje.

Met een paar verschillende vlinderponsjes pons ik een aantal vlindertjes van restjes van de gelli plate print en plak die op de kaart.
Tot slot teken ik met een dunne Micron pen een lijfje en voelsprieten.



Op deze manier kun je ook heel makkelijk een inchie, twinchie, moo, of welk formaat kaartje dan ook op je originele kaart gebruiken.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 5, plate 61
Achtergronden 9, plate 129
Art Journal 1, plate 84
Tekstsheet 32, plate 147 (NIEUW)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Ripe Persimmon
Kleurpotloden
Signo wit
Micron zwart 005
Kleurpotloden
Restje gelli plate
Ronde pons van 2½ inch
Vlinderponsjes
   

2 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! Leuk om te zien hoe de kaart tot stand is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien uit je comfortzone maar superleuk deze kaart Yvon! las Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails