zondag 21 januari 2018

Het leven moet niet vliegen maar fladderen

Deze sheet van KiCoStamps heeft zoveel mogelijkheden voor een leuke kaart.
Het zijn bloemen met, voor mijn gevoel, van die vrolijke losse fladderige dunne bloemblaadjes die me doen denken aan de blaadjes van de Lathyrus.


Voor de achtergrond ben ik begonnen met een print van de gelliplate met groene en blauwe verf.
Ik heb 2 gelliplates gebruikt; op de linker plate heb ik de verf aangebracht, en op de rechter plate de brayer uitgerold.
Zoals je hier onder kunt zien zaten er ook nog wat restjes roze/rood van de vorige prints op de plate, maar dat is niet erg.

Ik  heb eerst de rand aan de zijkant gemaakt door zwarte verf op een stencil te deppen.

De bloemen zijn gestempeld met Versamark.
Ik heb eerst de meest rechtste bloem gestempeld, op de afdruk embossingpoeder gestrooid en daarna verhit met de heattool, dus geëmbost.
Deze eerste bloem heb ik afgedekt met een masker en daarna de middelste bloem gestempeld, het masker van de eerste bloem weggehaald, embossingpoeder over de tweede stempelafdruk gestrooid en ook dit verhit met de heattool.
Daarna dek je de eerste en tweede bloem af met een masker en stempel en emboss je de bloem zoals hierboven beschreven.

De rand aan de rechterkant heb ik uitgeknipt. Met een distress-tool ben ik langs de overige drie randen gegaan en daarna heb ik alle randen met zwart gesponst.

Met de zacht glanzende poeders van Primary Elements heb ik de drie bloemen ingekleurd, waarbij ik alleen groene en blauwe tinten heb gebruikt.
Voor gebruik spray je wat water op je craftsheet, je doopt een penseeltje een heel klein stukje in het potje met de poeder en vermengt dat met het water op je craftsheet.
Op de foto hierboven kun je een klein beetje van de glans zien.

Natuurlijk wilde ik graag een tekst bij de kaart hebben, en deze tekst vond ik wel heel toepasselijk.
Maar ook bij mij gaat er echt wel eens iets fout! Ik had blijkbaar nog wat extra Versamark op de kaart afgedrukt, wat ik niet heb gezien met het witte embossingpoeder er op. Met het verhitten zag ik het, maar dan ben je te laat en kun je het er niet meer afhalen.
Geen probleem, ik had nog wat papier over van de gelliplate print. Daar de tekst met Versamark op gestempeld, witte embossingpoeder er op strooien en verhitten. De tekst uitgesneden, met de Distresser langs de randjes die met zwart zijn gesponst, de tekst matten op zwart en vervolgens op de kaart plakken.
Staat misschien nog wel leuker als dat het direct op de kaart goed was gegaan. Een "happy accident" dus!
Tot slot heb ik langs de rechterkant van de kaart accenten aangebracht met een witte pen, de kaart gemat op wit papier en dat uitgesneden en uitgeknipt, en de kaart gemat op een bijpassende kleur cardstock.


Stempels:
KiCoStamps, Flora en Fauna 21, Plate 130
KiCoStamps, Tekstsheet18, Plate 74

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Amsterdam Acrylverf, diverse blauw en groen, en Lampenzwart 705
Gelliplate
Distress Tool
KiCoStamps embossingpoeder, Opaque Detail Zwart en Wit
The Crafters Workshop, TCW6875s, Mini Positivity
Posca White, Bullete Shape 0,7
Primary Elements, groene en blauwe tinten
Minimister met water
Craftsheet
   

2 opmerkingen:

  1. Great pages and card - looks as if you had lots of fun!

    Cath x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie bloemen inderdaad. En je achtergrond is ook wel supermooi!
    Ja een happy accident, heel herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails