donderdag 24 maart 2011

Marmeren

Afgelopen zaterdag deed ik met Marjolijn een dagworkshop marmeren.
Erg leuke workshop, erg leuk om te doen ..... maar nog heel veel oefening nodig, ha ha!


De basis was voor ons gemaakt en stond in grote bakken klaar. Zelf hebben we de verschillende kleuren verf gemengd met water en ossengal. Met een pipet druppel je dit in de grote bak en maak je patronen met de achterkant van een penseel en een soort grote kam. Daarna trek je het vel papier over de rand van de bak er uit. Lekker kleverig en kliederig, maar wel met een leuk resultaat!

Foto's door Marjolijn gemaakt.

Een overzichtje van alle vellen naast elkaar.

Op de onderste rij 3 velletjes met restjes verf, altijd bruikbaar voor een randje.
Ook een vel met spetters, dit vond ik het minst leuk om te doen, vandaar dat er maar 1 vel van is. We hebben ook instructie gekregen hoe wel patronen van bloemen moeten maken, maar dat vond ik niet zo leuk om te doen, daar is dus ook geen vel van.
Verder valt er nog veel te leren en oefenen met het vermijden van luchtbelletjes en hoe je kleuren verf zodanig in de basis bak kunt aanbrengen dat je een bepaald kleurverloop een beetje kunt beïnvloeden.

In de twee blauwe vellen zaten ook mooie stukjes.
Bij het linker vel had ik de kam er wel doorheen gehaald, bij het rechter vel niet.

Op de bovenste rij een dik vel craft karton. Dik papier/karton is heel lastig uit de bak te trekken. Met de kleuren die ik gebruikte werd het een beetje een smurrie, maar er zat toch wel een mooi stukje in.

Naast de vellen met blauw, groen en geel, waren de rood-bruine-gele aardetinten qua kleur wel mijn favoriet. In sommige vellen zit ook wit, wat niet als kleur is toegevoegd, maar alleen een plek is waar in de bak geen verf zat. Daar wordt je papier dan wit.
Hier een paar sneakpeakjes van die vellen.

Mooie vellen om kaften voor boekjes en projecten van te maken!
      

16 opmerkingen:

  1. prachtig resultaat en heerlijk dat kliederen, ik heb het ook 'vroeger' vaak gedaan, toch nog eens alles uit de doos halen, hahaa. Je schort staat je goed ☺ Beidewei, nog niks uitgeprobeerd, zal het straks eens doen. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gave vellen Yvonne! Leuk om te doen hè? Bij wie waren jullie op les?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk om te doen Yvonne, alleen met ossegal daar had ik nog niet over gehoord.
    Je resultaten zijn fantastisch mooi geworden en je kunt daar inderdaad een hoop mee doen.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je toch weer mooi gedaan meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke effecten. Mooi voor kaarten oid. En leuk om te doen zo te zien en te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel apart zeg! Hoe het precies moet snap ik nog niet helemaal, maar daar heb je een workshop voor!
    Groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brilliant technique, I love the results! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een super geslaagde workshop lijkt me! Mooie vellen, die zullen nog van pas komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja wat mooi...maar waar kregen jullie les..
    Prachtige pagina's heb je gemaakt, daar kun je veel mee.
    Groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi he dat marmeren,meestal koop ik op de ene of andere beurs van die gemarmerde kaartjes
    ik vind jou Bird tag zo ontzettend mooi ik hou van paars
    nog een fijn weekend en geniet van het zonnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch wel een bijzondere techniek Yvonne, eerst dacht ik dat hetzelfde idee was als werken met scheerschuim maar daarmee sla ik volgens mij de plank volledig mis.
    Mooi gedaan Yvon, fijn weekend toegewenst.
    groetjes Marina.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Yvon! Heerlijk om weer van die gave achtergrondjes te hebben. Ben benieuwd wat je ermee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kleuren Yvon, smaakt naar meer marmeren, zo aan jouw gezicht te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails